Złota statuetka IAB MIXX Awards dla Ekstraklasa Games

Turniej Ekstraklasa Games zdobył złotą statuetkę konkursu IAB MIXX Awards w kategorii "Games & Esport". Były to największe rozgrywki w grze FIFA w historii polskiego esportu.

Grzegorz Wojnarowski
Grzegorz Wojnarowski
Ekstraklasa Games Materiały prasowe / Polsat Games / Ekstraklasa Games
Projekt zrealizowany przez Ekstraklasę i Lagardere Sports Poland we współpracy z Wirtualną Polską został jednym z trzech wyróżnionych złotą statuetką w konkursie na digitalowe kampanie reklamowe. Uznanie jury zdobyła pierwsza edycja turnieju Ekstraklasa Games. Nagrodę podczas uroczystej gali w warszawskim hotelu Westin odebrał Dyrektor Komunikacji i Marketingu Ekstraklasy S.A. Marcin Mikucki.

- To ogromne wyróżnienie i nagroda za ciężką pracę nie tylko dla nas, ale także dla naszych partnerów tworzących z nami ten nowatorski projekt. W sposób naturalny połączyliśmy sport i gaming pod egidą największej ligi piłkarskiej w Polsce, docierając do setek tysięcy przedstawicieli młodego pokolenia. Potencjał rynku FIFA w Polsce jest jeszcze większy, dlatego jako Ekstraklasa będziemy z pewnością kontynuować realizację projektów w obszarze gamingu, w tym już rozpoczętą kolejną edycję Ekstraklasa Games – do której zapraszamy wszystkich graczy FIFA20 - powiedział przedstawiciel Ekstraklasy.

ZOBACZ WIDEO Anita Włodarczyk z nową siłą. "Nabrałam jeszcze większej motywacji do pracy!"

Pierwsza edycja Ekstraklasa Games była realizowana od marca do maja 2019 roku i zanotowała ponad 17 tys. rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych. W telewizji i internecie oglądalność rozgrywek wyniosła ponad 1,72 mln. Partnerem mediowym był kanał Polsat Games, w realizacji przedsięwzięcia uczestniczyły również WP SportoweFakty.

Przez pięć dni w telewizji śledziło je ponad 430 tys. widzów, a w serwisach YouTube i Twitch widownia wyniosła 260 tys. osób. Oglądalność wszystkich transmisji online (łącznie z Facebookiem) zamknęła się w liczbie ponad 1,3 mln wyświetleń, a widzowie obejrzeli w sumie online 84 tys. godzin turnieju.

Czytaj także:
Będzie show. Rusza druga edycja Ekstraklasa Games
PGA 2019. Esport szansą dla Wisły Kraków? "Bejott": Może zaangażować nowych kibiców

Zwycięzcą premierowej edycji Ekstraklasa Games została Pogoń Szczecin, która w wielkim finale pokonała Legię Warszawa w dwumeczu na PS i Xbox 3-2. Agencją esportową koordynującą rywalizację było ESL Polska. Partnerami turnieju były marki Media Expert, KFC oraz Aztorin. Przy aktywacji KFC kampanię wsparła agencja Gameset, która pomogła też przy tworzeniu case’u na konkurs.

- Celem Ekstraklasa Games było zbudowanie mostu pomiędzy Ekstraklasą a młodym pokoleniem. Wskaźnikami sukcesu było zaangażowanie graczy do udziału w turnieju oraz zasięg i profil demograficzny widzów wydarzeń transmitowanych i streamowanych. Naszym zadaniem było też zaplanowanie wielokanałowej strategii komunikacji i zaangażowanie klubów - powiedział Grzegorz Łagowski, Esports Manager w Lagardere Sports Poland, który koordynuje działania związane z projektem po stronie agencji.

Konkurs IAB MIXX Awards kierowany jest zarówno do agencji reklamowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu projektu reklamowego. Do 13. edycji konkursu zakwalifikowanych zostało ponad 180 projektów. Najlepszych wybrało jury, w skład którego weszło kilkudziesięciu przedstawicieli agencji, wydawców oraz domów mediowych. Eksperci rozpatrywali projekty jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i efektywność mierzona wskaźnikiem ROI.

Czy śledziłeś rozgrywki pierwszej edycji Ekstraklasa Games?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×