Wiadomo, co z Red Bullem po śmierci Mateschitza. Miliarder wszystko zaplanował

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Dietrich Mateschitz
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Dietrich Mateschitz

Dietrich Mateschitz od ponad roku zmagał się z rakiem trzustki. Świadomość nadchodzącej śmierci sprawiła, że miliarder zaplanował najważniejsze ruchy w Red Bullu. Dlatego szefowie ekipy F1 nie muszą obawiać się o jej przyszłość.

W sobotę zmarł Dietrich Mateschitz, twórca potęgi Red Bulla i właściciel dwóch zespołów Formuły 1 - Red Bull Racing oraz Alpha Tauri. Austriak miał 78 lat. Jak ustaliły niemieckie media, Mateschitz od ponad roku zmagał się z rakiem trzustki. Miliarder nie chciał korzystać z chemioterapii i postawił na medycynę alternatywną. Dlatego też był świadom nadchodzącej śmierci.

Mateschitz był wielkim fanem sportu, przez co Red Bull bardzo aktywnie promował się poprzez różnego rodzaju dyscypliny. Jego śmierć wywołała dyskusje, co do dalszej aktywności "czerwonych byków" na tej płaszczyźnie. Wydaje się jednak, że oba zespoły F1 mogą ze spokojem patrzeć w przyszłość.

Austriak przed śmiercią zatwierdził pomysł założenia spółki Red Bull Powertrains, której celem jest wybudowanie silnika F1 nowej generacji. W ten sposób zespół z Milton Keynes nie będzie już uzależniony od producentów motoryzacyjnych, z którymi współpracował na przestrzeni ostatnich lat - jednostki napędowe Red Bullowi dostarczali m.in. Renault i Honda.

- Nasza przyszłość jest ustalona. Mateschitz stworzył fundamenty pod nią. W roku 2026 Red Bull stanie się producentem jednostek napędowych, co dotąd było brakującym elementem w naszej układance. On miał wizję, jak to urzeczywistnić. Tak jak odnieśliśmy sukces z budową bolidu, tak teraz przeniesiemy tego samego ducha pracy do spółki produkującej silniki - powiedział motorsport.com Christian Horner, szef Red Bull Racing.

Horner ujawnił, że Mateschitz do ostatnich dni swojego życia był informowany o planach związanych z produkcją silnika spod znaku Red Bulla. - On nakreślił tę wizję i aż do ubiegłego tygodnia był zaangażowany w prace dotyczące jednostek napędowych. To był jego plan, aby w ten sposób zabezpieczyć przyszłość zespołu na długie lata - dodał Brytyjczyk.

Wcześniej Red Bull prowadził rozmowy z Porsche. Niemiecki producent samochodów miał nabyć 50 proc. udziałów w zespole z Milton Keynes, pomagając mu przy konstruowaniu silników. Z padoku F1 docierały sygnały, że sojusz Red Bulla z Porsche miał być pomysłem Mateschitza. Miliarder chciał w ten sposób wzmocnić przyszłość "czerwonych byków" w F1, bo część projektu musiałaby być współfinansowana przez Niemców.

Negocjacje Red Bulla z Porsche załamały się jednak latem, po tym jak Horner bał się utraty niezależności zespołu i wpływu Niemców na kluczowe decyzje. Nie jest jednak jasne, jak na tę decyzję zapatrywał się Mateschitz.

Na kilka dni przed śmiercią właściciela Red Bulla, Max Verstappen zapewnił sobie drugi tytuł mistrzowski w F1. Czy to oznaka, że zespół wraca do dominacji, jakiej byliśmy świadkami za sprawą Sebastiana Vettela w latach 2010-2013? - Nie można snuć takich dywagacji. Mamy mocnych rywali. Ten rok był dla nas wspaniały, pobiliśmy wiele własnych rekordów, a przed nami ciągle trzy wyścigi. Jednak nasi konkurenci wrócą bardzo mocni w kolejnym sezonie - podsumował Horner.

Czytaj także:
Dietrich Mateschitz odrzucił chemioterapię. Nowe fakty ujrzały światło dzienne
Fernando Alonso wściekły na sędziów. Padły ważne słowa

Komentarze (1)
avatar
AntyOne_Shoot
27.10.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Walnięty łopatą też ma zaplanowane oglądanie co dzień pornoli. Oprócz lizania wora hamstera to dla niego jedyna w życiu przyjemność, bo jest jeszcze prawiczkiem :) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.