Ferrari rusza w pogoń za Red Bullem. Gruntowne zmiany w bolidzie

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc

Ferrari zdobyło w GP Azerbejdżanu pierwsze podium w sezonie 2023, ale zespół nie zamierza na tym poprzestawać. Począwszy od GP Miami w tegorocznym bolidzie mamy dostrzec szereg zmian. Dzięki nim Włosi chcą zmniejszyć stratę do Red Bull Racing.

Charles Leclerc zdobył dla Ferrari pierwsze pole position w sezonie 2023, które następnie zamienił w premierowe podium w tym roku. Monakijczyk ukończył GP Azerbejdżanu na trzeciej pozycji, bo w wyścigu po raz kolejny problemem okazało się tempo modelu SF23 na dłuższym dystansie. W efekcie 25-latek nie miał szans na podjęcie walki z duetem Red Bull Racing.

Po wyścigu w Baku kierownictwo Ferrari ujawniło, że począwszy od najbliższego GP Miami w czerwonym samochodzie pojawiać się będą znaczące aktualizacje. - Zaczniemy przywozić nowe części począwszy od Miami, aż na kilka kolejnych wyścigów. Zobaczymy, jak samochód zareaguje na aktualizacje. Nowinki to jedno, ale wydobycie z nich całego potencjału to drugie - powiedział Frederic Vasseur, cytowany przez motorsport.com.

Leclerc dojechał do mety w Baku z 21 s straty do zwycięzcy, co pokazuje, jak wiele musi nadrobić Ferrari w nadchodzących tygodniach. - Red Bull był od nas znacznie szybszy i nie mamy się co oszukiwać. Czy to jest kwestia aerodynamiki bolidu, czy też spraw mechanicznych, to już drugorzędna kwestia - dodał szef Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: Bolid F1 jechał w tłum dziennikarzy! Absurdalna sytuacja w trakcie Grand Prix Azerbejdżanu

- Nam brakuje regularności. W Baku ten bolid był o wiele bardziej konsekwentny, więc idziemy we właściwym kierunku - przyznał Vasseur.

Ferrari zamierza się przyjrzeć m.in. systemowi DRS, jaki pojawił się w bolidzie Red Bull Racing. Sprawia on, że Max Verstappen i Sergio Perez na prostych zyskują ogromną przewagę i dysponują większą prędkością. Dało się to zauważyć w Baku, gdzie na długiej prostej oba bolidy Red Bulla przemknęły obok Leclerca z ogromną łatwością.

- Jedną z mocnych stron Red Bulla jest ich DRS. Musimy zrozumieć, co oni robią i nad tym pracujemy. Zmniejszyliśmy już część strat względem ubiegłego roku, bo już wtedy mieli lepszy DRS, ale wciąż mamy miejsce na poprawę - oświadczył szef stajni z Maranello.

Czytaj także:
Red Bull pozwoli walczyć Perezowi o tytuł. Szykuje się konflikt z Verstappenem?
Nudne wyścigi zagrożeniem. Szef Mercedesa skarcił F1

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.