Wstrząs w zespole F1. To reakcja na fatalne wyniki

Materiały prasowe / Alfa Romeo  / Na zdjęciu: James Key
Materiały prasowe / Alfa Romeo / Na zdjęciu: James Key

Alfa Romeo notuje fatalne wyniki w sezonie 2023, co wywołało reakcję szefów zespołu z Hinwil. W środę Szwajcarzy poinformowali o pozyskaniu nowego dyrektora technicznego. Został nim James Key, który do niedawna pracował w McLarenie.

Zespół z Hinwil znajduje się w fazie przejściowej. Sezon 2023 jest ostatnim, w którym startuje on pod nazwą Alfa Romeo. Wynika to z inwestycji Audi, która w oparciu o szwajcarską ekipę wejdzie do Formuły 1 w roku 2026. Niemcy posiadają już 25 proc. akcji Saubera, bo tak nazywa się firma rywalizująca obecnie w F1 pod marką Alfa Romeo.

Audi powoli inwestuje w infrastrukturę fabryki w Hinwil, dlatego oczekiwano, że Szwajcarzy zaczną osiągać coraz lepsze rezultaty w F1. Tymczasem sytuacja robi się coraz gorsza. Dość powiedzieć, że Alfa Romeo ma obecnie tylko 8 punktów i zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Z tego też powodu zmiany były nieuniknione.

W środę Alfa Romeo poinformowała, że jej nowym dyrektorem technicznym został James Key. Brytyjski inżynier, który ma ponad 25-letnie doświadczenie w F1, rozpocznie swoją pracę we wrześniu. Wtedy upłynie bowiem zakaz konkurencji, jaki obowiązuje Keya w związku z wcześniejszą pracą dla McLarena.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: piękna partnerka Arkadiusza Milika zakończyła pewien etap

Zatrudnienie byłego dyrektora technicznego ekipy z Woking wiąże się z tym, że stanowisko w Alfie Romeo straci dotychczasowy szef działu technicznego - Jan Monchaux.

Key był już dyrektorem technicznym ekipy z Hinwil w latach 2010-2012, po czym przeniósł się do Toro Rosso (obecnie Alpha Tauri). Pod jego wodzą powstał m.in. model C31, który czterokrotnie zapewniał zespołowi podium za sprawą Sergio Pereza i Kamui Kobayashiego.

- Cieszę się, że mogę powitać Jamesa z powrotem w domu w Hinwil. Dołącza do nas, aby kształtować przyszłość tego zespołu. Organizacja, którą tutaj zastanie, bardzo zmieniła się od czasu, gdy pracował tu po raz ostatni. Jednak motywacja i zaangażowanie, które przyczyniły się do sukcesów zespołu poprzednim razem, są nadal takie same - powiedział Andreas Seidl, dyrektor generalny grupy Sauber.

- Postawienie na Jamesa to kolejny krok na drodze do dalszego wzrostu. Ma on ogromne doświadczenie w sporcie, nie tylko jako dyrektor techniczny, ale także na wielu innych stanowiskach. To on poprowadzi proces transformacji technicznej i organizacyjnej zespołu - dodał Seidl.

Co ciekawe, Seidl do niedawna był szefem McLarena, gdzie miał okazję pracować z Keyem.

Czytaj także:
- RPA coraz bliżej Rosji. F1 rezygnuje z wyścigu
- Możesz poczuć się jak Robert Kubica. Bolid F1 dla Kowalskiego

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.