Są największym rozczarowaniem w F1. Gigant sprzeda zespół?

Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: fabryka Alpine w Enstone
Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: fabryka Alpine w Enstone

Alpine to w tej chwili najgorszy zespół w F1, choć stoi za nim gigant motoryzacyjny - Renault. Padok huczy od plotek, że Francuzom kończy się cierpliwość i mogą sprzedać ekipę. Firma szybko odpowiedziała na pojawiające się spekulacje.

W tym artykule dowiesz się o:

Z najnowszych doniesień z padoku Formuły 1 wynika, że grupa Renault zaczyna brać pod uwagę sprzedaż Alpine. Zespół z Enstone jest największym rozczarowaniem obecnych mistrzostw. Chociaż dysponuje fabrycznym wsparciem, to zbudował najwolniejszy bolid w stawce i nie zdobył jak dotąd ani jednego punktu. Może też stracić po sezonie obu kierowców, bo Esteban Ocon i Pierre Gasly mają większe oczekiwania.

Z ustaleń motorsport.com wynika, że ewentualna sprzedaż Alpine zostanie uzależniona od konieczności korzystania z silników Renault przez nowego właściciela. Francuzi pozostaliby bowiem w F1 jako producent jednostek napędowych. Podobna sytuacja miała już miejsce przed dekadą, gdy Renault również ograniczyło swoje zaangażowanie w królową motorsportu.

Szefowie francuskiej firmy są wściekli, bo plan zakładał, że w latach 2024-2025 zespół będzie w stanie walczyć o mistrzostwo w F1. Zajęcie czwartego miejsca w klasyfikacji konstruktorów przed dwoma laty wskazywało, że Alpine zmierza w dobrą stronę. Okazało się, że jest inaczej. Dodatkowo w Enstone panuje chaos organizacyjny. Latem ubiegłego roku zwolniono szefa zespołu Otmara Szafnauera, a obecnie ekipą zarządza ciągle tymczasowo Bruno Famin.

ZOBACZ WIDEO: Oskarżył działacza o hamowanie rewolucji. "Pan Bóg spowodował, że go dzisiaj nie ma"

Ponadto stanowisko dyrektora generalnego stracił Laurent Rossi, z firmy odszedł dyrektor techniczny Pat Fry i dyrektor sportowy Alan Permane. Departament techniczny zaczęli nadzorować Matt Harman i Dirk de Beer, którzy kilka tygodni temu też złożyli wypowiedzenia, widząc ciągły regres Alpine.

Jak zauważył motorsport.com, sprzedaż Alpine w momencie, gdy zespół znajduje się w ogromnym kryzysie, może nie być trafionym pomysłem. Jeszcze kilka miesięcy temu ekipę wyceniano na ponad 900 mln dolarów. Teraz ta kwota może być znacznie niższa. Zwłaszcza jeśli nowy właściciel musiałby co najmniej do końca 2029 roku korzystać z silników Renault, które nie są zbyt wydajne.

Alpine zareagowało już na plotki o możliwej sprzedaży zespołu F1. W specjalnym oświadczeniu Francuzi nazwali je "fałszywymi". "Ekipa pod żadnym względem nie jest na sprzedaż" - czytamy w krótkim komunikacie.

Czytaj także:
- Ekipa Orlenu na sprzedaż? Może być warta nawet 1 mld dolarów
- Red Bull kipi od środka. Oto, co dzieje się za kulisami

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.