Ponad 1100 zł za homara podczas GP Miami. F1 odpowiada na kontrowersje

Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Hard Rock Stadium, wokół którego rozgrywane jest GP Miami
Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Hard Rock Stadium, wokół którego rozgrywane jest GP Miami

GP Miami ma być nową perłą w koronie F1 i amerykańską konkurencją dla GP Monako. Zawody na Florydzie od początku cieszą się sporą popularnością, ale też szokują cenami biletów. Po niedzielnym wyścigu kontrowersje wywołała... cena homara.

W tym artykule dowiesz się o:

Niedzielna edycja GP Miami była trzecią, jaką rozegrano na torze wybudowanym wokół Hard Rock Stadium. Wyścig Formuły 1 na Florydzie ma kojarzyć się z przepychem i stanowić konkurencję dla GP Monako. Od pierwszych zawodów w 2022 roku nie brakuje na nim celebrytów, a otoczka GP Miami jest niepowtarzalna.

Sporo kontrowersji wywołują ceny biletów. GP Miami ma być adresowane do bardziej prestiżowej klienteli, dlatego wejściówki potrafią kosztować po kilka tysięcy dolarów. W przypadku gości VIP mowa nawet o kwotach liczonych w setkach tysięcy dolarów. Dość powiedzieć, że Republikanie w niedzielę chcieli zbierać fundusze na kampanię Donalda Trumpa i za możliwość obejrzenia wyścigu w obecności prezydenta chcieli pobierać po 250 tys. dolarów od osoby.

W ostatni weekend burzę w mediach społecznościowych wywołało też zdjęcie cennika z toru w Miami, na którym możemy dostrzec, iż kawałek homara kosztował 280 dolarów (ponad 1100 zł). Co na to organizatorzy? - Ktoś wysłał tweeta, ale bez odpowiedniego komentarza i kontekstu. Ten homar w tej cenie najprawdopodobniej dotyczył pakietu dla 10 osób - wyjaśnił motorsport.com Tom Garfinkel, dyrektor generalny Hard Rock Stadium i jeden z szefów GP Miami.

ZOBACZ WIDEO: Bardzo trudny kalendarz Fogo Unii. Czy leszczynian czeka seria porażek?

Słowa Garfinkela nie do końca okazały się prawdą. W mediach społecznościowych pojawiły się adnotacje, że homar za 280 dolarów był zestawem dla czterech, a nie dziesięciu osób.

Zdaniem organizatora GP Miami, należy pamiętać, że wyścig na Florydzie obserwuje bardzo zróżnicowana grupa kibiców. Dlatego przekąski na terenie obiektu muszą to odzwierciedlać. Garfinkel dodał, że w trakcie wyścigu w wielu punktach można było nabyć znacznie tańsze jedzenie.

Ostatnią edycję GP Miami obserwowało 275 tys. kibiców, co stanowi wzrost o 5 tys. względem roku 2023 i aż 45 tys. w porównaniu do pierwszej edycji z roku 2022. Sporą popularnością cieszyły się nowe bilety w cenie ledwie 150 dolarów. Wprowadzono je po ubiegłorocznej krytyce, iż wejściówki na GP Miami są za drogie. Pozwalały one obserwować wydarzenia z trybun Hard Rock Stadium, gdzie jest nieco gorsza widoczność.

- Fajnie było zobaczyć, prawdopodobnie po raz pierwszy od trzech lat, że najwyższe trybuny na stadionie były zapełnione niemal w połowie - stwierdził Garfinkel.

Czytaj także:
Wojna między Red Bullem a Mercedesem. Horner wbił szpilkę rywalowi
Uciszył krytyków świetnym występem. Czy to przyszły mistrz F1?

Komentarze (2)
avatar
WPjestglupie
9.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
200-300 zł za porządnego homara to niezbyt kosmiczna cena. Niemniej wątpię aby ten podany w barze był wart tej ceny. 
avatar
Tańczący z łopatą
8.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A ja się zajadałem dziś ptasim mleczkiem :) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.