Twarde opony P Zero sprostały wyzwaniu w Malezji

Po raz pierwszy w tym sezonie na torze pojawiły się nowe twarde opony Pirelli P Zero "srebrne". Idealne na gorące i wilgotne warunki panujące na torze Sepang, gdzie temperatura nawierzchni osiągnęła 47 stopni Celsjusza.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Podczas pierwszej sesji treningowej najlepszy czas uzyskał Lewis Hamilton z McLarena, z rezultatem 1.38,021 uzyskanym na twardych oponach P Zero "srebrnych". Przy niepewnej prognozie pogody, wielu kierowców wykorzystało w pierwszym treningu okazję do wykonania długich przejazdów na twardym ogumieniu. W tej sesji jedynie duet Caterhama - Witalij Pietrow i Heikki Kovalainen - jeździli na pośredniej mieszance P Zero "białej", pokonując odpowiednio dziewięć i trzy okrążenia.

W drugiej sesji nadal panowały suche warunki i kierowcy korzystali zarówno z twardych, jak i miękkich opon od początku sesji. Najlepszy rezultat uzyskał także Hamilton, z czasem 1.38,172 uzyskanym na pośrednich oponach P Zero "białych".

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: - Ze względu na warunki atmosferyczne i szorstką nawierzchnię toru, degradacja tutaj jest o wiele większa niż w Melbourne. Twarde opony bardzo dobrze wytrzymywały długie przejazdy, ale musimy odpowiednio przeanalizować dane, aby lepiej wyliczyć, ile okrążeń wytrzyma każda mieszanka i jak dużej liczby pit stopów mamy się spodziewać. Pierwsze wrażenie jest takie, że najbardziej prawdopodobna jest strategia trzech zjazdów, a różnica pomiędzy obiema mieszankami jak na razie wynosi około 0,5 sekundy. Jednak stan nawierzchni będzie się poprawiał przed wyścigiem. Dzisiejsze treningi były bardzo ważne dla zespołów ze względu na możliwość wykonania długich przejazdów, dzięki którym można wyliczyć optymalne punkty zmiany opon i dobrać rodzaje mieszanki na wyścig.

Liczby dnia Pirelli:
Wykorzystane zestawy:
twarde 53
pośrednie 25
przejściowe 0
deszczowe 0

Największa liczba okrążeń:
twarde 15 okr.
pośrednie 15 okr.
przejściowe 0 okr.
deszczowe 0 okr.

Fakt dnia Pirelli:
Do porównania twardości poszczególnych mieszanek jako punkt wyjścia bierze się oponę supermiękką z odniesieniem 100% (to ogumienie nie zostało zmienione w porównaniu z sezonem 2011). Miękkie opony są twardsze o 10%, pośrednie o 25%, a twarde o 31%. W zeszłym sezonie miękkie były twardsze o 25% od supermiękkich, a twarde o 70%. To obrazuje, w jaki sposób zmniejszono różnice pomiędzy mieszankami, aby poszerzyć wachlarz dostępnych strategii.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×