Po tygodniach niepewności i plotkach dotyczących kolejnych eliminacji mistrzostw, magazyn Autosport dotarł do prowizorycznej wersji kalendarza na sezon 2013. Nie można się w nim jednak doszukać zbyt wielu rewelacji. Utrzymano dotychczasową liczbę Grand Prix, tak więc w przyszłym roku zostanie rozegranych dwadzieścia wyścigów. Zgodnie z przewidywaniami, Grand Prix Ameryki w New Jersey zastąpi Grand Prix Europy, rozgrywane do tej pory w Walencji.
Wakacyjna przerwa ponownie potrwa około miesiąca i rozpocznie się po Grand Prix Węgier zaplanowanym na 28 lipca, a Grand Prix Belgii, przy którym w kalendarzu dopisano datę 1 września. Wciąż niepewne pozostają jednak losy rund w New Jersey, Singapurze i Korei, których promotorzy prowadzą negocjacje dotyczące nowych kontraktów lub - jak w przypadku ulicznego toru w Nowym Jorku - o zakończenie budowy samego obiektu na czas.
Kalendarz zostanie poddany pod ostateczne głosowanie podczas obrad Światowej Rady Sportów Motorowych, które odbędą się 28 września.
Data | Wyścig | Tor |
---|---|---|
17 marca | Australia | Albert Park |
24 marca | Malezja | Sepang |
14 kwietnia | Chiny | Shanghai |
21 kwietnia | Bahrajn | Sakhir |
12 maja | Hiszpania | Catalunya |
26 maja | Monako | Monte Carlo |
9 czerwca | Kanada | Montreal - Gilles Villeneuve |
16 czerwca | Ameryka* | New Jersey - Port Imperial |
30 czerwca | Wielka Brytania | Silverstone |
21 lipca | Niemcy | Nurburgring |
28 lipca | Węgry | Hungaroring |
1 września | Belgia | Spa-Francorchamps |
8 września | Włochy | Monza |
22 września | Singapur* | Marina Bay |
6 października | Japonia | Suzuka |
13 października | Korea Południowa* | Yeongam |
27 października | Indie | Buddh |
3 listopada | Abu Zabi | Yas Marina |
17 listopada | Stany Zjednoczone | Circuit fo the Americas |
24 listopada | Brazylia | Interlagos |
* wymagają potwierdzenia |