Przy mniej prawdopodobnym scenariuszu, w którym tor pozostanie suchy, najszybszą strategią są teoretycznie dwa pit stopy na samochód. Na ten weekend nominowano pośrednie opony P Zero "białe" oraz miękkie P Zero "żółte".
Oba rodzaje ogumienia na mokry tor, opony deszczowe oraz przejściowe, zostały przeprojektowane z myślą o najnowszej generacji samochodów Formuły 1 - ze zwiększonym momentem obrotowym i mniejszym dociskiem. Zmiany dotknęły przede wszystkim deszczowej opony Cinturato "niebieskiej", która teraz przy prędkości maksymalnej odprowadza 65 litrów wody na sekundę - w poprzedniej wersji było to 60 litrów na sekundę.
Podczas ostatniego segmentu kwalifikacji warunki były idealne do przesiadki z deszczowych opon na przejściowe. Oba rodzaje ogumienia okazały się bardzo konkurencyjne, co zresztą potwierdza obsada pierwszego rzędu. Jednak zakres warunków, w których można zmienić rodzaj opon deszczowych, jest w tym roku szerszy. Stało się tak dzięki zeszłorocznej i zimowej pracy Pirelli nad poszerzeniem zakresu użytecznej pracy deszczowego ogumienia. W zależności od strategii poszczególnych zespołów, oba rodzaje opon mogą być używane w razie jutrzejszych opadów.
Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): Dzisiaj mogliśmy wreszcie porównać tempo wszystkich samochodów, ale sytuację skomplikował deszcz. Po raz pierwszy od testów w Jerez w akcji pojawiły się przejściowe i deszczowe opony, a jeśli sprawdzą się obecne prognozy pogody, to zespoły będą jeszcze z nich korzystały. Czekamy na precyzyjne informacje od ekip, ale na podstawie dotychczasowych obserwacji możemy być zadowoleni z osiągów przejściowego i deszczowego ogumienia w tegorocznych samochodach. Mimo dużego skomplikowania nowych, rewolucyjnych maszyn, zespoły mają za sobą bezawaryjne i mocne kwalifikacje. Jednak dzisiejsze warunki nie były reprezentatywne i nadal nie da się wyciągnąć żadnych konkretnych wniosków na temat tempa poszczególnych ekip. W Q3 mieliśmy do czynienia z różnymi strategiami: kierowcy z czołowej dziesiątki korzystali zarówno z przejściowych, jak i z deszczowych opon. Zwłaszcza praca nowego ogumienia deszczowego, które rozwijaliśmy i testowaliśmy przy użyciu samochodów poprzedniej generacji, przyniosła poprawę tegorocznej Formule 1.
Strategiczne podpowiedzi Pirelli:
Strategia będzie zależała od pogody, niedziela nadal utrzyma się ryzyko deszczu. Jeśli będzie sucho, najszybszą strategią na liczący 58 okrążeń wyścig będzie start na miękkiej mieszance, zmiana na miękką na 23. okrążeniu i zmiana na pośrednią na 51. okrążeniu.