Formuła 1 udaje się w ten weekend na GP Niemiec: wyścig organizowany na przemian na Nurburgringu i Hockenheim. W tym roku nadeszła kolej na Hockenheim: obiekt używany po raz ostatni w 2012 roku, dopiero drugim sezonie obecności Pirelli w Formule 1. Pętla składa się właściwie z dwóch połówek: ciasnej i krętej sekcji stadionowej, która jest dość techniczna, oraz szybkiej serii prostych. Nominowano miękkie opony P Zero "żółte" oraz supermiękkie P Zero "czerwone": kombinację, z której ostatnio korzystano w Austrii.
Tak jak w przypadku Austrii i Silverstone, warunki atmosferyczne w dolinie górnego Renu mogą być o tej porze roku nieprzewidywalne i panować mogą tutaj bardzo zróżnicowane temperatury. Po Grand Prix Niemiec zespoły udają się od razu na Węgry (tam nominowano miękkie i pośrednie opony): w tym sezonie to jedyne dwa wyścigi w Europie, które rozgrywane są podczas następujących po sobie weekendów.
[ad=rectangle]
- Miło jest wrócić na Hockenheim po dwóch latach nieobecności, chociaż dla nas oraz zespołów oznacza to więcej pracy, bo jedyne konkretne dane z tego toru pochodzą sprzed dwóch lat, a ówczesne samochody F1 oraz opony bardzo różniły się od obecnych. Możemy się spodziewać, że piątkowe treningi będą bardzo ważne, bo zespoły muszą wykorzystać ten czas do zgromadzenia jak największej ilości przydatnych informacji. Jak dotąd nigdy nie mieliśmy supermiękkich opon na Hockenheim, ale po zebraniu większej ilości danych na temat tegorocznego ogumienia sądzimy, że ta mieszanka będzie dobrze dopasowana do zróżnicowanych wymagań Hockenheim, który przed modyfikacjami w 2002 roku był jednym z najszybszych torów świata - powiedział Paul Hembery.
- W piątek po południu powinniśmy już mieć wyraźniejszy obraz sytuacji, jeśli chodzi o spodziewaną liczbę pit stopów. Niemcy od zawsze są nie tylko sercem Formuły 1, ale też przemysłu motoryzacyjnego i nie możemy się doczekać kolejnej okazji do zaprezentowania naszych produktów niemieckim kibicom, jak zawsze pełnym entuzjazmu i dysponujących wielką wiedzą motoryzacyjną - dodał dyrektor Pirelli Motorsport.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Charakterystyka toru pod kątem opon:[list]
[/list]