- Po trzech sezonach produkowania opon o celowo zwiększonej degradacji, zgodnie z otrzymanymi przez nas wytycznymi, rewolucyjne przepisy wprowadzone w tym roku - z turbodoładowaniem i zwiększonym momentem obrotowym, narzuciły potrzebę wprowadzenia bardziej stabilnego i przewidywalnego ogumienia - powiedział Paul Hembery.
[ad=rectangle]
- Średnia liczba pit stopów na wyścig pozostała bez zmian (dwa lub trzy). Kolejny raz Pirelli wywiązało się z zadania i pomogło wzbogacić wyścigowe widowisko - dodał dyrektor Pirelli Motorsport.
Wykorzystane opony | 2013 | 2014 | % |
Twarde "pomarańczowej" | | | |
Wykorzystane zestawy | 316 | 83 | |
Przejechane kilometry | 30 950 | 9 139 | |
Średni przebieg na jednym zestawie | 96,94 | 110,10 | +12,41 |
Białe "pośrednie" | | | |
Wykorzystane zestawy | 720 | 378 | |
Przejechane kilometry | 68 815 | 36 521 | |
Średni przebieg na jednym zestawie | 95,57 | 96,61 | +1,08 |
Miękkie "żółte" | | | |
Wykorzystane zestawy | 135 | 463 | |
Przejechane kilometry | 6 330 | 43 239 | |
Średni przebieg na jednym zestawie | 46,88 | 93,38 | +99,18 |
Supermiękkie "czerwone" | | | |
Wykorzystane zestawy | 152 | 177 | |
Przejechane kilometry | 10 002 | 11 571 | |
Średni przebieg na jednym zestawie | 65,80 | 65,37 | -0,66 |
- Przede wszystkim dzięki modyfikacjom miękkich opon średnia trwałość ogumienia wzrosła z 47 do 93 kilometrów. To poszerzyło wachlarz możliwości strategicznych podczas wyścigów - zakończył Paul Hembery.
Najdłuższe przejazdy (km) | 2013 | 2014 |
Twarde "pomarańczowe" | USA - 259 | Włochy - 202 |
Białe "pośrednie" | Indie - 261 | Rosja - 304 |
Miękkie "żółte" | Abu Zabi - 150 | Austria - 237 |
Supermiękkie "czerwone" | Monako - 150 | Monako 203 |
Pit stopy | 2013 | 2014 |
Średnia liczba pit stopów na wyścig | 51 | 44 |
Najwięcej pit stopów* | Hiszpania - 80 | Bahrajn - 58 |
Najmniej pit stopów** | Włochy 24 | Włochy - 23 |
| | |
* tylko suche wyścigi | | |
** wszystkie wyścigi | | |