Mniejsza liczba pit stopów - porównanie sezonów w F1 przez Pirelli

Zakończył się trzeci rok Pirelli w Formule 1. Z tej okazji włoski dostawca opon porównał dwa sezony - 2013 i 2014. W tym roku na przykład byliśmy świadkami mniejszej liczby pit stopów.

W tym artykule dowiesz się o:

- Po trzech sezonach produkowania opon o celowo zwiększonej degradacji, zgodnie z otrzymanymi przez nas wytycznymi, rewolucyjne przepisy wprowadzone w tym roku - z turbodoładowaniem i zwiększonym momentem obrotowym, narzuciły potrzebę wprowadzenia bardziej stabilnego i przewidywalnego ogumienia - powiedział Paul Hembery.
[ad=rectangle]
- Średnia liczba pit stopów na wyścig pozostała bez zmian (dwa lub trzy). Kolejny raz Pirelli wywiązało się z zadania i pomogło wzbogacić wyścigowe widowisko - dodał dyrektor Pirelli Motorsport.

Wykorzystane opony20132014%
Twarde "pomarańczowej"
Wykorzystane zestawy 316 83
Przejechane kilometry 30 950 9 139
Średni przebieg na jednym zestawie 96,94 110,10 +12,41
Białe "pośrednie"
Wykorzystane zestawy 720 378
Przejechane kilometry 68 815 36 521
Średni przebieg na jednym zestawie 95,57 96,61 +1,08
Miękkie "żółte"
Wykorzystane zestawy 135 463
Przejechane kilometry 6 330 43 239
Średni przebieg na jednym zestawie 46,88 93,38 +99,18
Supermiękkie "czerwone"
Wykorzystane zestawy 152 177
Przejechane kilometry 10 002 11 571
Średni przebieg na jednym zestawie 65,80 65,37 -0,66


- Przede wszystkim dzięki modyfikacjom miękkich opon średnia trwałość ogumienia wzrosła z 47 do 93 kilometrów. To poszerzyło wachlarz możliwości strategicznych podczas wyścigów -
zakończył Paul Hembery.

Najdłuższe przejazdy (km)20132014
Twarde "pomarańczowe" USA - 259 Włochy - 202
Białe "pośrednie" Indie - 261 Rosja - 304
Miękkie "żółte" Abu Zabi - 150 Austria - 237
Supermiękkie "czerwone" Monako - 150 Monako 203
Pit stopy20132014
Średnia liczba pit stopów na wyścig 51 44
Najwięcej pit stopów* Hiszpania - 80 Bahrajn - 58
Najmniej pit stopów** Włochy 24 Włochy - 23
* tylko suche wyścigi
** wszystkie wyścigi
Komentarze (0)