Ferrari zaprezentowało swój pierwszy projekt systemu ochrony kokpitu na początku marca, podczas przedsezonowych testów w Barcelonie. Okrążenie instalacyjne w specjalnie zmodyfikowanym bolidzie pokonał Kimi Raikkonen.
W piątek podczas pierwszej sesji treningowej na torze Silverstone Ferrari wykonało kolejny testowy przejazd z aureolą. Roboczo nazwany projekt "Halo 2" różnił się od poprzednika bardziej opływowym kształtem.
Okazję do testów otrzymał Sebastian Vettel. Niemiec miał pojawić się na torze z "Halo 2" już w Austrii, ale zespół zrezygnował z pomysłu po awarii bolidu swojego kierowcy.
FIA wciąż nie określiła czy system "Halo" pojawi się w bolidach F1 od sezonu 2017.
Engine on let's go #FP1 #BritishGP #redseason pic.twitter.com/L1QIi6ZTpl
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 8 lipca 2016
ZOBACZ WIDEO #dziejesienaeuro. Francja oszalała po zwycięstwie w półfinale. "Jedna wielka ekstaza"