Tak wygląda ochrona kokpitu proponowana przez FIA (foto)

AFP / Scuderia Ferrari
AFP / Scuderia Ferrari

Formuła 1 jest coraz bliżej podjęcia decyzji, jaki rodzaj systemu ochrony kokpitu będzie obowiązywał w sezonie 2018. Serwis "Motorsport" zaprezentował rozwiązanie, które jest pomysłem FIA.

W tym artykule dowiesz się o:

FIA zaprezentowało swoje rozwiązanie podczas weekendu GP Chin. Światowa Rada Sportów Motorowych chce znaleźć alternatywę dla systemu "Halo" od Ferrari i "Aeroscreena", który jest pomysłem Red Bull Racing. Serwis "Motorsport" z pomocą wizualizacji Giorgio Piola zaprezentował "tarczę", którą ujrzeli kierowcy na prezentacji w Szanghaju.

- Jeżeli mam być szczery, to "tarcza" wygląda dobrze. W porównaniu do "Halo" jest piękna. Najważniejsze jest jednak bezpieczeństwo - powiedział Felipe Massa, który kilka lat temu miał groźny wypadek podczas GP Węgier.

Czy taki system ochrony uratowałby wtedy Brazylijczyka przez lecącą sprężyną? - Być może "tarcza" okazałaby się w porządku, ale nie byłaby skuteczna w innych wypadkach. Uderzenie koła w tą osłonę nie zapewniłoby wystarczającej ochrony - dodał kierowca Williamsa.

FIA przyznała, że podczas testów "tarcza" zdała egzamin w ochronie kierowcy przed małymi odłamkami. Nie zapewni jednak bezpieczeństwa w przypadku większych obiektów.

O tym, jakie rozwiązanie kokpitu będzie obowiązywać od sezonu 2018, prawdopodobnie dowiemy się do końca miesiąca.

ZOBACZ WIDEO Tego nie uczą na kursach prawa jazdy. Zobacz, jak sobie radzić w kryzysowych sytuacjach na drodze

Komentarze (0)