System Halo oficjalnie potwierdzony w bolidach F1 na 2018

Materiały prasowe / Mercedes AMG F1 / Steve Etherington / Na zdjęciu: George Russell testuje system Halo
Materiały prasowe / Mercedes AMG F1 / Steve Etherington / Na zdjęciu: George Russell testuje system Halo

Światowa Rada Sportów Motorowych w czwartek zatwierdziła ostatecznie wprowadzenie systemu Halo chroniącego kokpit w samochodach Formuły 1. Zespoły mogą teraz włączyć Halo w projekt swoich przyszłorocznych bolidów.

W tym artykule dowiesz się o:

Ostatnie posiedzenie ŚRSM określiło dokładnie szczegóły włączenia Halo do bolidów Formuły 1. Zespoły świadome wprowadzenia systemu od 2018 roku czekały przede wszystkim na szczegóły dotyczące testów zderzeniowych swoich nowych maszyn w połączeniu z osłoną kokpitu.

Opóźnienie w określeniu dokładnych paramentów włączenia Halo do testów zderzeniowych bolidów Formuły 1 wywołało spore oburzenie większości zespołów, które miały przygotowane kluczowe elementy projektu przyszłorocznych samochodów.

Obok zatwierdzenia szczegółów technicznych związanych z pojawieniem się osłony w bolidach F1, Światowa Rada Sportów Motorowych ratyfikowała też zmiany w przepisach, które mają na celu udoskonalenie wytrzymałości podwozia oraz systemu utrzymywania kół na rok 2018.

Zespoły Formuły 1 otrzymały także czas od 6 maja do 1 styczna na poinformowanie FIA o wyborze dostawcy jednostek napędowych na kolejny sezon mistrzostw świata.

ZOBACZ WIDEO Zespół Krychowiaka bliski niespodzianki. Zobacz skrót meczu WBA - Man. City [ZDJĘCIA ELEVEN EXTRA]

Rada Sportów Motorowych wprowadziła również korekty do systemu punktowego Super licencji F1. Od tej pory 40 punktów dające kierowcy prawo do ubiegania się o możliwość startów w Formule 1 otrzyma tylko czołowa trójka Formuły 2 oraz triumfator serii IndyCar. Na znaczeniu stracą z kolei mistrzostwa Formuły V8 3.5, dawniej tytułowanej jako World Series by Renault. Wcześniej mistrz serii, którą przed laty wygrał Robert Kubica, otrzymywał na konto 35 punktów. Teraz uzyska ich ledwie 20.

W trosce o stworzenie jednolitego systemu awansu kierowców przez kolejne młodzieżowe serie aż do Formuły 1, FIA zatwierdziła również projekt międzynarodowej Formuły 3, która w 2019 roku zastąpi europejską edycję serii i GP3. F3 będzie pomostem między Formułą 4, a obecną Formułą 2.

Światowa Rada Sportów Motorowych nie wniosła żadnych poprawek do kalendarza Formuły 1 opublikowanego w wersji nieoficjalnej w czerwcu tego roku. Wiele wskazuje zatem na to, że przyszły sezon F1 liczyć będzie 21 wyścigów. Jedyną wątpliwością jest data organizacji GP Chin i Bahrajnu. Druga i trzecia runda tegorocznego sezonu mogą zmienić się miejscami w kalendarzu na rok 2018.

Komentarze (0)