Petrobras bliski współpracy z McLarenem. Williams z Grupą Lotos?

Getty Images / Na zdjęciu: Felipe Massa w samochodzie Williamsa podczas GP Japonii
Getty Images / Na zdjęciu: Felipe Massa w samochodzie Williamsa podczas GP Japonii

Petrobras wspierał Williamsa w latach 2014-2016. Brazylijski koncern paliwowy przed rokiem zakończył jednak współpracę z Brytyjczykami. W sezonie 2018 Petrobras ma wrócić do F1 jako jeden ze sponsorów McLarena.

Współpraca firm paliwowych z zespołami Formuły 1 to nic nowego. Petrobras był jednym ze sponsorów Williamsa na początku XXI wieku, a do ponownego sponsoringu wrócono w 2014 roku, gdy jednym z kierowców zespołu został Felipe Massa. Wtedy też brazylijski gigant zaczął mocno dotować budżet ekipy z Grove.

Umowa Williamsa z Petrobrasem obowiązywała przez trzy lata i nie została przedłużona po sezonie 2016. Miało to związek z dwoma faktami. Po pierwsze, karierę w F1 miał wtedy zakończyć Massa. Po drugie, brazylijska firma uwikłała się w szereg skandali korupcyjnych w kraju i przechodziła spore problemy. W ostatnich miesiącach zmieniły się osoby rządzące spółką, która powoli wychodzi na prostą.

Lepsze wyniki finansowe Petrobrasu sprawiły, że przedsiębiorstwo ponownie zainteresowało się F1. Tyle, że nie Williamsem, a McLarenem. Ekipa z Woking w ostatnim czasie współpracowała z BP i Castrolem, ale brytyjski koncern zaczął też wspierać Renault i ten projekt stał się ważniejszy dla BP. W tej sytuacji McLaren postanowił poszukać nowego partnera.

Ważną rolę w kontrakcie pomiędzy McLarenem a Petrobrasem może odegrać Sergio Sette Camara. To młody brazylijski kierowca, który w przyszłym roku startować będzie w Formule 2 w zespole Carlin obok Lando Norrisa. Norris należy do akademii talentów McLarena.

ZOBACZ WIDEO Robert Kubica może liczyć na wsparcie polskich kibiców. Wyjątkowa flaga debiutuje w Abu Zabi

Póki co, szefowie McLarena nie potwierdzają jednak spekulacji dotyczących pozyskania nowego sponsora. - Z komercyjnego punktu widzenia, ostatni kwartał tego roku jest dla nas dobry. Podpisaliśmy dwie umowy sponsorskie, które jeszcze nie zostały ogłoszone. Myślę, że ludzie zobaczą wkrótce loga wielkich firm na samochodach McLarena - powiedział Zak Brown, szef McLarena.

Williams również może zyskać w sezonie 2018 partnera w postaci koncernu paliwowego. Wszystko uzależniona jest od decyzji Brytyjczyków w sprawie kontraktu Roberta Kubicy. Jeśli Polak zwiąże się umową z ekipą z Grove, będzie mógł liczyć na wsparcie Grupy Lotos. 32-latek miałby zapewnić Williamsowi sponsorów, którzy wpłacą do budżetu od 8 do 12 mln euro.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.