Toyota może zdominować Rajd Szwecji. "Ogier będzie miał trudniej, to nasz teren"

Materiały prasowe / Na zdjęciu: samochód Toyota WRC
Materiały prasowe / Na zdjęciu: samochód Toyota WRC

Szef Toyoty WRC, Tommi Makinen, uważa, że jego zespół czuje się bardzo pewnie jako pretendent do mistrzowskiego tytułu, po zdobyciu podwójnego podium podczas inauguracyjnej rundy MŚ w Monte Carlo.

Ott Tanak i Jari-Matti Latvala zapewnili Toyocie aż dwa miejsca na podium podczas pierwszej rundy WRC w sezonie 2018. Według Tommiego Makinena, wynik ten jest jeszcze większym osiągnięciem niż pierwsze i trzecie miejsce na mecie ubiegłorocznego Rajdu Finlandii czy wygranej w Szwecji.

- Szwecja to nasz "domowy" rajd, jak również Finlandia, tam byliśmy silni. W Monte Carlo jest jednak daleko "od domu" - powiedział Makinen. - Dzięki temu cały zespół czuje się teraz bardziej komfortowo. Pokazaliśmy podczas Monte, że wiemy, gdzie należało się poprawić i zrobiliśmy to.

Kolejna runda w Szwecji zaplanowana na połowę lutego, może zdaniem Makinena tylko potwierdzić tegoroczne ambicje Toyoty, która już w drugim sezonie chciałaby włączyć się do walki o mistrzostwo w WRC. - Nasi kierowcy wiedzą, że porównując tegoroczny samochód z tym z poprzedniego sezonu, jest on mocniejszy. Owszem inni również poszli do przodu, ale my znamy swoją moc - powiedział Makinen.

- Jari-Matti triumfował w Szwecji rok temu i jestem pewien, że teraz będzie równie szybki. On naprawdę chce tam ponownie wygrać, dlatego oczekuję, że czeka nas interesująca walka między naszymi kierowcami. Ogierowi będzie trudniej o wygraną, to nasz teren - uważa szef Toyoty.

Bardzo udany początek roku Toyota zaliczyła także przed rokiem po wspomnianym triumfie na trasach w Skandynawii i wcześniejszym podium Latvali w Monte Carlo. Od Meksyku zespół zaczął jednak jeździć wolniej. Na kolejne podium przyszło czekać cztery miesiące. Według Makinena w tym roku jest szansa na odwrócenie sytuacji. - Jeśli będziemy ponownie mocni w Szwecji, to myślę, że w Meksyku będziemy znacznie szybsi niż przed rokiem. W tamtym sezonie zdobyliśmy cenne informacje na temat tamtejszych warunków i tego jak zachowuje się samochód - zauważył Makinen.

- Jesteśmy bardzo, bardzo pewni, że możemy walczyć o oba tytuły. Jari-Matti i Ott powinni włączyć się do rywalizacji wśród kierowców, a w Monte Carlo udowodniliśmy, że cała nasza trójka jest w stanie konkurować o podium, co czyni nas silnym pretendentem do mistrzostwa wśród producentów - podsumował.

Poprzedni sezon japoński producent zakończył na trzeciej pozycji w rajdowych mistrzostwach świata. Nową kampanię Toyota rozpoczęła od wywalczenia 33 punktów w Rajdzie Monte Carlo, co klasyfikuje ją na pierwszej pozycji w MŚ do spółki z M-Sportem.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica wraca do F1. "W Polsce treningi mogą mieć więcej widzów, niż wyścigi"

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.