Charlie Whiting tłumaczy się z dziwnej sytuacji w Kanadzie. "Nastąpiło nieporozumienie"

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Charlie Whiting zabrał głos w sprawie przedwczesnego wywieszenia szachownicy podczas wyścigu o Grand Prix Kanady. Dyrektor wyścigowy F1 zdradził, że błąd popełniły osoby funkcyjne.

W tym artykule dowiesz się o:

W niedzielę kierowcy mieli do pokonania w Montrealu 70 okrążeń, ale oficjalne wyniki Grand Prix Kanady zostały zaliczone dwa "kółka" wcześniej. Wszystko ze względu na błąd organizatorów, którzy pospieszyli się i przekazali flagę z szachownicą Winnie Harlow zbyt wcześnie. To właśnie kanadyjska modelka ogłosiła koniec rywalizacji.

- Flaga została pokazana przedwcześnie wskutek nieporozumienia z osobą, którą nazywa się starterem. To on rozpoczyna i kończy wyścigi. On myślał, że to ostatnie okrążenie. Zapytał o to dyrekcję wyścigu, a ona to potwierdziła. Nastąpiło nieporozumienie, bo dyrekcja nie uznała tego za pytanie. Efekt był taki, że szachownicę wywieszono za wcześnie. Nie miało to nic wspólnego z faktem, że koniec rywalizacji miała ogłosić celebrytka - powiedział Charlie Whiting.

Dyrektor wyścigowy Formuły 1 uważa, że starter został wprowadzony w błąd przez grafikę telewizyjną. Prezentuje ona okrążenie, na którym znajduje się lider wyścigu, a nie ukończone "kółka". Do podobnego zdarzenia doszło przed paroma laty w Chinach.

- Myślę, że ludzie, którzy nie pracują w F1, czasem są zdezorientowani tą grafiką. Bo widzą "69/70" i myślą, że to ostatnie "kółko". Wszyscy wiemy, że to oznacza, iż lider jest na 69. okrążeniu. Przeciętny obserwator może to jednak inaczej zinterpretować. Musimy zwrócić większą uwagę na to, by lepiej informować osoby z obsługi. To nieporozumienie, ale przykro nam, że do niego doszło - dodał Whiting.

Brytyjczyk chwilę po tym zdarzeniu pytał szefów zespołów, czy kontynuować rywalizację. Ekipy opowiedziały się za dokończeniem wyścigu zgodnie z planem. - Wszyscy mieli świadomość do czego doszło. Niektórzy szefowie się zastanawiali, czy nie należy powiedzieć kierowcom, by zakończyli jazdę. Moja rada dla każdego była jednak taka, by każdy z nich jechał do mety - zdradził Brytyjczyk.

ZOBACZ WIDEO Mundial 2018: Przewodnik po Moskwie dla kibica: Lotnisko

Źródło artykułu: