Bunt w Formule 1. Promotorzy wyścigów mają dość Liberty Media

Liberty Media ma kolejny problem do rozwiązania. Zarządcy kilku Grand Prix zawiązali koalicję i straszą właściciela Formuły 1 rezygnacją z królowej motorsportu, jeśli wyścigi nie będą organizowane na korzystniejszych dla nich warunkach.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
wyścig F1 w Abu Zabi Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: wyścig F1 w Abu Zabi
W poniedziałek w Wielkiej Brytanii doszło do spotkania zarządców kilku Grand Prix. Wraz z końcem tego roku wygasają bowiem umowy na organizację wyścigów na torach Silverstone, Monza, Barcelona, Hockenheim i Mexico City. Promotorzy są wściekli na Liberty Media i praktyki stosowane przez właściciela Formuły 1.

- Wszyscy są niezadowoleni. Pomysły Liberty Media są chaotyczne. Do tej pory wszyscy siedzieliśmy cicho, ale mamy olbrzymie obawy o przyszłość Formuły 1 pod rządami tych ludzi - powiedział Stuart Pringle, szef toru Silverstone i równocześnie przewodniczący stowarzyszenia, które skupia wszystkich promotorów.

We wtorek w Londynie ma dojść do spotkania promotorów z przedstawicielami Liberty Media. Rozmowy będą prowadzone w nerwowej atmosferze. Działaczom nie podoba się to, że płacą ogromne pieniądze za prawa do organizacji Grand Prix, podczas gdy właściciel F1 zaproponował władzom Miami, aby tamtejszy wyścig był zwolniony z opłat.

ZOBACZ WIDEO: "Klatka po klatce" (highlights): widowiskowy nokaut "latającym kolanem"

- Miami dostało bezpłatną ofertę. Tak dobrze chyba nikt nie ma w F1. Szkoda mi chłopaków z Austin, którzy ciężko pracują, aby cokolwiek zarobić na wyścigu w USA. Jeśli ten trend się utrzyma, to F1 będzie się ścigać na torach drugiej kategorii. Jeśli w ogóle będzie się ścigać - dodał Pringle.

Inny z promotorów na łamach "Daily Mail" ocenił Chase'a Careya i pozostałych pracowników Liberty Media jako "ślepców prowadzących głuchoniemych". W trakcie wtorkowych negocjacji działacze zamierzają postraszyć Amerykanów rezygnacją z F1 i organizacją innych kategorii wyścigowych na swoich obiektach.

Dla właściciela królowej motorsportu to kolejny problem. W niedzielę pojawiła się nawet plotka mówiąca o tym, że Liberty Media bierze pod uwagę sprzedaż F1. Biorąc jednak pod uwagę, że Amerykanie nabyli ten biznes przed niespełna trzema laty od Berniego Ecclestone'a za 8 mld dolarów, to taki ruch wydaje się mało prawdopodobny.

Czy bunt promotorów przyniesie skutek i Liberty Media zmieni swoją politykę?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×