Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: pozytywne wieści dla Williamsa. Russell pokonał ponad sto okrążeń i odbił się od dna

Pierwszy dzień testów F1 w Barcelonie dobiegł końca. Partner Roberta Kubicy z Williamsa, George Russell, spędził na torze sporo czasu, zbierając cenne dla teamu informacje. Ekipa wyraźnie podkręciła tempo, odbijając się od dna tabeli czasów.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
George Russell za kierownicą FW42 WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: George Russell za kierownicą FW42

George Russell zakończył dzień na dziewiątym miejscu, z czasem 1:19.662. Został on osiągnięty w porannej sesji, na oponach o mieszance C5, a więc najmiększej. To pokazuje, jak dużo pracy czeka jeszcze ekipę z Grove. Większość rywali Williamsa pokonywało tor w Katalonii na ogumieniu C3, a nawet C2, w przypadku Mercedesa i Daniela Ricciardo.

Najważniejsze jest jednak to, że Russell zapisał na swoim koncie 119 okrążeń, nie notując przy tym żadnej awarii samochodu. Team zebrał dzięki temu dane niezbędne do dalszego rozwoju auta. Brytyjczyk powróci za stery bolidu w czwartek. Drugiego dnia zastąpi go na torze Robert Kubica, przed którym pracowite godziny na torze w Barcelonie.

Hamilton nie chce iść drogą Alonso. Czytaj więcej!

Problemy miały za to czołowe zespoły. Ferrari zdecydowanie górowało w pierwszym tygodniu testów, chwaląc się bezawaryjną jazdą. Dobra passa skończyła się jednak podczas porannej sesji, kiedy to pech dopadł Charlesa Leclerca. Z powodu awarii układu chłodzenia Monakijczyk stracił sporo czasu i ostatecznie przejechał tylko 29 okrążeń.

ZOBACZ WIDEO Jaka będzie przyszłość Horngachera? "Trener już zdecydował"

Awaria zatrzymała w boksach także Valtteriego Bottasa. Jego Mercedes W10 stanął na zakręcie numer trzy. Fin powrócił do garażu na lawecie. Ekipa zmuszona była wymienić silnik w jego samochodzie. Bottas wyjechał na tor pod koniec sesji popołudniowej. Łącznie przejechał jednak zaledwie siedem okrążeń.

Pożar nie taki straszny. McLaren bagatelizuje problem. Czytaj więcej!

Bardzo dobrze radził sobie nowy kierowca Red Bull Racing, Pierre Gasly. Francuz długo liderował w tabeli czasów, z wynikiem 1:17.715, osiągniętym na oponie C3. Helmut Marko zapowiadał, że na drugą turę testów ekipa "czerwonych byków" wyjedzie na silnikach Hondy o podkręconej mocy. Wygląda na to, że jednostki napędowe Japończyków mogą być naprawdę konkurencyjne. Gasly pokonał aż 136 okrążeń, nie notując przy tym żadnych problemów.

Najszybszym kierowcą dnia okazał się Lando Norris, który wskoczył na pierwsze miejsce pod koniec popołudniowej sesji. Brytyjczyk podkręcił tempo na miękkiej mieszance opon. Ekipa z Woking ma jednak powody do niezadowolenia. W ciągu dnia 19-latek dwukrotnie spowodował czerwoną flagę, ponieważ awarii ulegał jego samochód. McLaren poinformował, że kłopoty dotyczyły spadku ciśnienia hydraulicznego.

Wyniki 1. dnia testów Formuły 1 w Barcelonie:

Pozycja Kierowca Zespół Czas
1 Lando Norris McLaren 1:17.709
2 Pierre Gasly Red Bull 1:17.715
3 Lance Stroll Racing Point 1:17.824
4 Sebastian Vettel Ferrari 1:17.925
5 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1:18.589
6 Alexander Albon Toro Rosso 1:18.649
7 Charles Leclerc Ferrari 1:18.651
8 Kevin Magnussen Haas 1:18.769
9 George Russell Williams 1:19.662
10 Daniel Ricciardo Renault 1:20.107
11 Valtteri Bottas Mercedes 1:20.167
12 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.332
13 Nico Hulkenberg Renault 1:20.348



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy wierzysz w dobre wyniki Williamsa w sezonie 2019?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (10):

  • Peter2016 Zgłoś komentarz
    "najmiększej" ???? dziennikarz widać skończył szkołę z wyróżnieniem
    • Andrzej Pawelec Zgłoś komentarz
      strata sekundy do drugiej najsłabszej i porównywalnej drużyny to raczej spory niepokój. Owszem na pewno coś poprawią tylko trudno oczekiwać, że inni nie zrobią tego samego. Na chwilę
      Czytaj całość
      obecną jest bardzo duża różnica i póki co bolidy Williamsa będą mogły się ścigać wyłącznie ze sobą.
      • Przemek Bruchal Zgłoś komentarz
        Ten Russel na tej fotce to wygląda na niepełnosprytnego ale ważne by z Robertem powalczyli w tym sezonie,,
        • piotr_sl Zgłoś komentarz
          Jeśli chodzi o Williamsa to na ten moment nie wyglądają za dobrze... ale testy trwają i jutro za sterami siada ten,który ma zrobić ( podobno) różnicę. Zobaczymy...
          • omosquito Zgłoś komentarz
            Gutowski pisał, że Russel osiągnął ten czas na C3. Weźcie może kogoś wyślijcie do tej Barcelony a nie zamieszanie robicie.
            • Tomasz22 Zgłoś komentarz
              A co do wiadomości Trzeba zaznaczyć że Hamilton miał inne priorytety niż inne zespoły to znaczy musiał wypełnić inne zadania inne cele sprawdzić podzespoły jeszcze nie raz się
              Czytaj całość
              zdziwicie jak Hamilton będzie brylować z czasami tylko dzisiaj miał gorszy czas :).
              • 5teel Zgłoś komentarz
                Co do czasu Russell to niech się okreslą bo jedne zrodło podaje że czas zrobiony na C4 drugie że na C5 a inne że na C3:) ja siedze od rana na f1today i niewidziałem by smigał na C5 a
                Czytaj całość
                patrzyłem co 5 minut:)
                • Pan Jot Zgłoś komentarz
                  Ktoś tu nie umie tabelki chociaż o to uzupełnić: Norris mclaren C4 Gasly Red Bull C3 Stroll Racing Point C5 Vettel Ferrari C3 Giovinazzi Alfa C4 Albon Torro Rosso C4 Leclerc Ferrari
                  Czytaj całość
                  C3 Magnussen Haas C4 Russel Williams C5 Ricciardo Renauld C3 Bottas Mercedes C2 Hamilton Mercedes C2 Hulkenberg Renault C3
                  • Maria Kowalska Zgłoś komentarz
                    Oficjalne info ze strony Williamsa "Kibice muszą uzbroić się w cierpliwość - mówi szef zespołu Williamsa Claire Williams. Jeszcze dziś rano kleiliśmy pewne elementy samochodu. Można
                    Czytaj całość
                    mówić, że mieliśmy weekend, tylko czy każdy klej może leżeć tyle dni? Teraz wolne przejazdy pozwalają nam na optymalne wysuszenie kleju, to nie jest tak, że jak z kleisz to już działa. Projektujemy to auto od Maja, wiemy co można a czego nie. Po prostu klej musi wyschnąć i my o tym wiemy. Zobaczymy w którą stronę to pójdzie, ale mamy nadzieję, że sklei się dobrze -wtrąciła Brytyjka Australia to cieplejszy kraj, więc nie powinniśmy mieć z wysychaniem wielkiego problemu, jeśli ktoś uważa, że klejenie jest złe, niech spojrzy na Roberta on ma tam, że jakby skleił dwa palce u prawej ręki super glue. A teraz wraca do czołówki F1, idziemy tą samą drogą. -zakonczyła imienniczka córki Roberta Lewandowskiego"
                    • STGP Zgłoś komentarz
                      Czyli Williams ma na tą chwile 3s straty do Ferrari. Aż chce się powiedzieć głosem Alonso: GP2. GP2.
                      Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                      ×
                      Sport na ×