Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Grand Prix Bahrajnu. Kierowcy nie chcą sztucznego wyprzedzania. Jednak DRS to konieczność

DRS zaczyna być coraz większym problemem w Formule 1. System zezwala na manewry wyprzedzania, ale są one przewidywalne i sztuczne. Kierowcy nie ukrywają jednak, że w obecnej sytuacji jest on koniecznością.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
start do wyścigu F1 Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Formuła 1 jest krytykowana za brak akcji na torze i manewrów wyprzedzania. Wyjściem są strefy DRS, w których kierowcy mogą aktywować tylne skrzydło i podjąć próbę pokonania rywala. Eksperci zwracają jednak uwagę na to, że jest to sztuczne wyprzedzanie, bo kierowca broniący pozycji jest bezbronny.

Tymczasem w Bahrajnie będą aż trzy strefy DRS. Oznacza to, że na każdej dłuższej prostej toru Sakhir kierowcy będą dysponować dodatkową "bronią". Dodatkowo w tym roku w F1 wprowadzono nową aerodynamikę, co powinno sprzyjać bezpośredniej walce.

Czytaj także: George Russell spanikował na starcie

- Dzięki DRS nowe przepisy działają. Jednak w pewnym sensie nie chciałbym, abyśmy wyprzedzali tylko za sprawą DRS. Byłbym nawet fanem tego, aby odejść od tych stref. Jednak w tej chwili jest to rozwiązanie konieczne na niektórych obiektach - powiedział Max Verstappen na łamach "Motorsportu".

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Szanse Roberta Kubicy w zespole Williamsa? Musimy zejść na ziemię

Z Verstappenem zgodził się Lewis Hamilton. - DRS pomaga, bo wyścigi gwarantują kiepskie widowisko ze względu na projekty samochodów, jakie mamy. Sytuacja jest jaka jest. Nie możemy zmienić fundamentów obecnych pojazdów. W efekcie trzeba kombinować, by ściganie i wyprzedzanie było łatwiejsze - ocenił mistrz świata w rozmowie z dziennikarzami.

Zimą szefowie F1 twierdzili, że zmieniona aerodynamika zwiększy liczbę manewrów wyprzedzania. Tymczasem w Australii podczas pierwszego weekendu wyścigowego nie było większej różnicy względem ubiegłego roku. Dodanie dodatkowej strefy DRS w Bahrajnie może świadczyć o tym, że nowe regulacje nie zdały egzaminu.

Czytaj także: Robert Kubica o sytuacji Williamsa

- Jazda zaraz za rywalem nadal jest trudna. Miałem taki moment w Australii, gdy byłem szybszy niż Vettel, ale nie mogłem jechać blisko niego. Moje opony się przegrzewały. Musiałem odpuścić w pewnym momencie - wyjaśnił Verstappen.

Czy jesteś przeciwnikiem stref DRS w Formule 1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (0):

    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×