Początek sezonu w Ferrari upływa pod znakiem team orders. Zespół stosował je we wszystkich tegorocznych wyścigach, choć w Bahrajnie Charles Leclerc nie dostosował się do polecenia inżyniera i wyprzedził Sebastiana Vettela.
W Chinach młody kierowca z księstwa był bardziej posłuszny i oddał pozycję Vettelowi, choć zaraz po starcie znalazł się przed Niemcem.
- Rozumiem emocje Charlesa. Dla niego to ogromna strata szansy. Jednak na tym etapie wyścigu Mercedes był szybszy. Chcieliśmy sprawdzić czy Sebastian może jechać ich tempem - bronił swojej decyzji w rozmowie ze Sky Sports Mattia Binotto, szef Ferrari.
Czytaj także: Williams zepsuł pit-stop Kubicy
Leclerc długo komentował sytuację poprzez radio. W rozmowie ze swoim inżynierem zwracał uwagę na fakt, że po zamianie ról jest szybszy od Vettela i marnuje swój czas.
ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk o dramatycznym wypadku Kubicy: W głowie kołatały się najgorsze myśli
- Nam nie chodziło o to, by priorytetowo traktować któregoś z kierowców, by wprowadzić podział na zawodnika numer jeden lub dwa. Chcieliśmy tylko spróbować wszystkiego, co mieliśmy, aby pokonać Mercedesa. Początkowy etap wyścigu był bowiem kluczowy dla jego losów - dodał Binotto.
Wydaje się jednak, że taka strategia ze strony Ferrari doprowadziła do tego, że Leclerc nie tylko stracił szansę na podium, ale też został wyprzedzony przez Maxa Verstappena. Monakijczyk był bowiem zbyt długo trzymany na torze i za późno zjechał na pit-stop.
- Myślę, że Verstappen i tak podciąłby naszą strategię i wyprzedził jednego z naszych kierowców, niezależnie kto by się tam znajdował. Patrząc na sytuację zespołu, niczego by to nie zmieniło - wyjaśnił Binotto.
Czytaj także: Hamilton nowym liderem mistrzostw
Włoch po raz kolejny podkreślił, że w dalszej fazie sezonu to Vettel może otrzymywać instrukcje zespołowe, by ustąpić miejsca Leclercowi. - Charles jest teraz wściekły. Ma rację, ma prawo do takiej reakcji. Musimy to zaakceptować. Następnym razem możemy jednak zadziałać na jego korzyść - podsumował.
Glupie tlumaczenia Wlocha.
Czy szefowie firmy nie widza, ze kierownictwo ekipy F1 dziala na spadek spr Czytaj całość