WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: zwrot ws. nowych przepisów. Zła wiadomość dla Williamsa

W Formule 1 doszło do zwrotu w kwestii ogłoszenia nowego regulaminu. Już w czerwcu mamy poznać przepisy, jakie będą obowiązywać w F1 od roku 2021. Takie rozwiązanie sytuacji nie podoba się Williamsowi oraz innym mniejszym ekipom.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell przed Robertem Kubicą

Od kilku miesięcy przedstawiciele Williamsa oraz innych mniejszych ekip naciskali na FIA i właściciela Formuły 1, by opóźnić ogłoszenie nowych przepisów. W grę wchodziła publikacja regulaminu dopiero w grudniu 2019 roku. Wszystko po to, by największe ekipy jak Ferrari czy Mercedes nie mogły wykorzystać swojej przewagi finansowej, by lepiej przygotować się do rewolucji w F1.

Jeszcze na początku maja wydawało się, że zespoły osiągnęły kompromis i ostatecznie do publikacji przepisów dojdzie w październiku. Jednak to już nieaktualne.

Czytaj także: Gosia Rdest przed kolejną szansą w W Series

- Wygląda na to, że nowe przepisy poznamy w czerwcu. Wtedy zespoły dysponujące większymi zasobami ludzkimi i finansowymi będą mogły się lepiej przygotować do zmian w porównaniu do mniejszych ekip. Dlatego sam naciskałem na to, by regulamin opublikować w październiku - powiedział "Motorsportowi" Christian Horner, szef Red Bull Racing.

Plan Liberty Media zakłada, aby od roku 2021 rywalizacja w F1 była bardziej wyrównana. Dlatego ma dojść nie tylko do gruntownych zmian technicznych, ale też ograniczenia kosztów. Jednym ze sposobów na to będzie zwiększenie liczby standardowych części (czytaj więcej o tym TUTAJ).

- Myślę, że jeśli rozważymy plusy i minusy tej sytuacji, to wolę późniejsze ogłoszenie przepisów. Powinniśmy uniknąć tego, by duże zespoły rzuciły wszystkie swoje siły i miały przewagę nad mniejszymi graczami. To byłoby sprawiedliwe dla wszystkich. Nie chcemy bowiem wyścigu zbrojeń - skomentowała Claire Williams, szefowa ekipy z Grove.

Czytaj także: Autor sukcesów Mercedesa odchodzi z firmy

Za październikowym terminem opowiadał się też McLaren. - To byłoby lepsze rozwiązanie. Tak, aby wszystko było jasne. Bo teraz sporo mówimy o standaryzacji części, ale nie mamy wiele informacji o tym, a czerwiec jest już za chwilę w kalendarzu - ocenił Zak Brown, szef stajni z Woking.

ZOBACZ WIDEO "Druga połowa". W czym tkwi fenomen Pochettino? "O jakości trenera decyduje to, co wykrzesał z piłkarzy"

Czy zmiany w F1 w roku 2021 uczynią dyscyplinę ciekawszą?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (3):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Adam Bakalarski 0
    i tak cofamy się do czasów Gierka - zamiast rozwijać nowe technologie wracamy do świeczek , a jak WILLIAMS nie może to niech na bryczki dla osłów się przeżuci - TO NIE ZAWODY DLA SERYJNYCH SAMOCHODÓW - TYLKO DLA ROZWOJU I TECHNOLOGI- KTO MA LEPSZY TEN WYGRYWA - CZASY KIEDY TYLKO KIEROWCA SIĘ LICZYŁ się skończyły teraz cały zespół oraz fabryka na to pracuje
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Ralf_S 0
    Pokrętna logika... Tym, co mają kasę zwisa, czy regulamin poznają w czerwcu czy w październiku. Dla nich to tylko kwestia organizacji zasobów. Według mnie krótszy termin raczej nie pomoże mniejszym teamom.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Pat Kam 0
    Co za zwrot akcji. Dosłownie Ptaki II jak z Hickoka. A taśma dwustronna już kupiona?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (3)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×