F1: zespoły sprzeciwiają się rewolucji. Fatalna wiadomość dla Williamsa

Materiały prasowe / Toro Rosso / Na zdjęciu: wyścig F1 w Baku
Materiały prasowe / Toro Rosso / Na zdjęciu: wyścig F1 w Baku

Wprowadzenie standardowych części w Formule 1 stanęło pod znakiem zapytania. Zespoły mają bowiem obawy czy faktycznie przełoży się to na spadek kosztów w F1. Jeśli FIA odejdzie od tego pomysłu, będzie to fatalna wiadomość dla Williamsa.

Standaryzacja części w Formule 1 to pomysł FIA i Liberty Media. Działacze uznali, że zespoły F1 muszą na własną rękę projektować i budować wiele części, które w żaden sposób nie wpływają na rywalizację na torze, a przekładają się na wzrost kosztów.

Wprowadzenie większej liczby standardowych części, które byłyby dostarczane przez zewnętrzne firmy, miałoby chronić takie zespoły jak Williams. Brytyjczycy w tej chwili dysponują najmniejszym budżetem w stawce i nie są w stanie skutecznie przeciwstawić się rywalom. Wszystko przez ograniczone zasoby ludzkie i finansowe.

Czytaj także: Hamilton krytyczny dla samego siebie 

Jednak według "Auto Motor und Spor" standaryzacja części w F1 stanęła pod znakiem zapytania. FIA już odwołała przetarg, który miał wyłonić dostawcę skrzyni biegów. Jako powód podano brak przekonania co do tego, czy standardowe przekładnie faktycznie obniżą koszty. Nie było też pewności, że firma dostarczająca skrzynie zadba o ich odpowiednią niezawodność.

W toku są jeszcze przetargi dotyczące standardowych obręczy kół, hamulców i układów paliwowych. Część zespołów ma jednak naciskać na ich odwołanie. Powód jest podobny jak w przypadku skrzyni biegów. Ekipy mają wątpliwości czy taki ruch faktycznie obniży wydatki.

Co więcej, jeśli firma wybrana w przetargu wyprodukuje części, które nie będą odpowiadać poziomem F1, całej stawce będzie grozić paraliż.

Czytaj także: Zaległości w produkcji w fabryce Renault 

- To samo mówili o standardowej elektronice przed paroma laty, a tymczasem funkcjonuje ona jak należy i nie ma problemów - skomentował sytuację Frederic Vasseur, szef Alfy Romeo.

ZOBACZ WIDEO "Druga połowa". Liverpool - Tottenham. Kto wygra Ligę Mistrzów? Głosy ekspertek podzielone

Komentarze (4)
avatar
stalowy holender
31.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
walek majacy na celu nabicie kabzy firmom z zewnatrz ... 
avatar
Gniewko Ostrowski
30.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Williams dysponuje najmniejszym budżetem? bzdura 
avatar
Adam Bakalarski
30.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
standartowe to są plemniki w jajku eunucha - to jest królowa motorosportu i dalej powinny obowiązywać zasady że trzeba świeżości w bolidach a nie CHIŃSKIEGO CHŁAMU 
indominus
30.05.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Niektóre zespoły nie chcą standardowych części, bo mają swoje, opracowane za gruba kasę i dopasowane do specyfiki swoich aut. Tam gdzie jedna rzecz jeszcze niedomaga to druga ją poprawia. Stand Czytaj całość