F1: Ferrari tęskni za Michaelem Schumacherem. "On nigdy nie narzekał na zespół"

Newspix / Piotr Nowak / Na zdjęciu: Michael Schumacher
Newspix / Piotr Nowak / Na zdjęciu: Michael Schumacher

- Schumacher miał jedną cechę. Nigdy nie był usatysfakcjonowany - mówi Stefano Domenicali, były szef Ferrari. Włoch uważa, że włoskiemu zespołowi brakuje kierowcy pokroju Michaela Schumachera, aby wrócić na szczyt F1.

Stefano Domenicali pracował dla Ferrari w latach 1991-2014 i miał okazję świętować sukcesy wspólnie z Michaelem Schumacherem. Niemiec w sezonach 2000-2004 pięciokrotnie zdobywał tytuł mistrza świata F1 i został najlepszym kierowcą w historii Formuły 1.

- Był niesamowity. On nigdy nie obwiniał zespołu za jakiekolwiek problemy - powiedział "Motorsportowi" Domenicali o kulisach sukcesów Schumachera.

Czytaj także: Russell sporo zawdzięcza Hamiltonowi

- Pamiętam rok 1999 i wypadek na Silverstone, gdy złamał nogę. W tamtym momencie wystąpiły u niego jakieś problemy z hamulcami. To była przyczyna wypadku. Jednak od niego nie usłyszałeś ani jednego negatywnego słowa. Nigdy nie stwierdził, że to zespół popełnił błąd - dodał były szef Ferrari.

ZOBACZ WIDEO Robert Lewandowski jeszcze lepszy niż w poprzednim sezonie? "Gnabry i Coman mogą mu w tym pomóc"

Schumacher zakończył starty w Ferrari po sezonie 2006 i udał się na sportową emeryturę. Był to moment kluczowy dla zespołu z Maranello, bo wiązał się z szeregiem zmian. Wprawdzie rok później Kimi Raikkonen zdołał jeszcze zdobyć tytuł mistrzowski, ale to ostatni sukces Włochów w klasyfikacji kierowców F1. Od ponad dekady nie oglądaliśmy bowiem reprezentanta Ferrari na najwyższym stopniu podium.

Czytaj także: Zmiany w Haasie nieuniknione

Zdaniem Domenicalego, włoskiej ekipy brakuje w tej chwili kogoś takiego jak Schumacher. - On miał jedną cechę. Nigdy nie był usatysfakcjonowany. Zawsze szczegółowo analizował każdy detal. Zastanawiał się, jak on i zespół mogą się poprawić. To on wprowadził różne przełączniki na kierownicy wraz z inżynierami, aby maksymalnie wykorzystać balans na hamowaniach i wszystkie inne konfiguracje, które są po dziś w F1 - wyjaśnił Domenicali.

Źródło artykułu: