Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: fatalne wyniki finansowe Williamsa. Aż 18,8 mln funtów straty

Williams Grand Prix, czyli spółka zrzeszająca zespół F1 i firmę inżynieryjną, ogłosiła wyniki finansowe za pierwszą połowę 2019 roku. Przedsiębiorstwo z Grove w tym czasie wypracowało stratę na poziomie aż 18,8 mln funtów.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell przed Robertem Kubicą

Claire Williams na początku roku zapewniała, że finanse zespołu mają się dobrze, po tym jak nowymi partnerami ekipy Formuły 1 zostały ROKiT i Orlen, które zastąpiły Martini oraz firmy związane z Lancem Strollem. Jednak dane finansowe za pierwszą połowę 2019 roku nie są najlepsze.

Przychody całej grupy spadły do poziomu 77,8 mln funtów (82,6 mln funtów w analogicznym okresie w roku 2018). Do tego bardzo mocno wzrosła strata - przed rokiem Williams miał na minusie 2,7 mln funtów, teraz jest to aż 18,8 mln funtów.

Czytaj także: Williams miał już podjąć decyzję ws. Kubicy

Źródłem problemów jest przede wszystkim zespół F1, na którym odbijają się słabe wyniki w królowej motorsportu oraz wynikające z tego mniejsze premie finansowe od właściciela F1. Przychody samego teamu zmalały z poziomu 60,7 mln funtów do 46,3 mln funtów. O ile przed w połowie 2018 roku zespół był na małym finansowym plusie (0,2 mln funtów), o tyle teraz przynosi ogromną stratę (16,8 mln funtów).

ZOBACZ WIDEO: Artur Szpilka o możliwej walce z Krzysztofem Włodarczykiem: Niech on skończy pie***


- Nasze wyniki odzwierciedlają trudne pół roku, jakie za nami w Formule 1. Pokazują też dalszy rozwój firmy inżynieryjnej Williams Advanced Engineering - skomentował Mike O'Driscoll, dyrektor generalny grupy Williams.

- Wyniki finansowe są odzwierciedleniem naszej pozycji w F1 na koniec sezonu 2018. Otrzymaliśmy mniejsze nagrody pieniężne. Przelewy ze strony sponsorów również były mniej okazałe w porównaniu do pierwszej połowy 2018 roku, choć udało nam się podpisać solidne kontrakty z ROKiT i Orlenem - dodał O'Driscoll.

- Chociaż jest to dla nas trudny rok, zauważamy pewne oznaki poprawy i przyciągamy zainteresowanie potencjalnych partnerów, bo jesteśmy jednym z najdłużej działających teamów w F1. Najlepszym dowodem jest przedłużenie umowy sponsorskiej z ROKiT aż do 2023 roku. Do tego rozmowy z właścicielem F1 odnośnie przyszłości i zmian regulaminowych są optymistyczne. Williams będzie mieć szansę skorzystać na nich w roku 2021 - zapewnił szef grupy Williams.

Czytaj także: Cień nadziei dla Kubicy w Haasie

Biorąc pod uwagę wyniki finansowe Williamsa, nie jest zaskoczeniem, że zespół na sezon 2020 bierze pod uwagę zakontraktowanie Nicholasa Latifiego w miejsce Roberta Kubicy. Kanadyjczyk za rok startów w stajni z Grove jest w stanie zapłacić aż 30 mln euro.

Coraz lepiej radzi sobie za to firma inżynieryjna Williams Advanced Engineering. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że Williams myśli nad jej sprzedażą, aby podreperować budżet (czytaj więcej o tym TUTAJ). 

Wyniki finansowe Williamsa za pierwszą połowę 2019 roku:

Zespół F1 WAE Inne Grupa Williams
Przychody 46,3 mln funtów 30,9 mln funtów 0,6 mln funtów 77,8 mln funtów
EBIDTA -16,8 mln funtów 2,5 mln funtów -4,5 mln funtów -18,8 mln funtów
Działalność operacyjna -10,2 mln funtów


Wyniki finansowe Williamsa za pierwszą połowę 2018 roku:

Zespół F1 WAE Inne Grupa Williams
Przychody 60,7 mln funtów 21,5 mln funtów 0,4 mln funtów 82,6 mln funtów
EBIDTA 0,2 mln funtów 2,2 mln funtów -5,1 mln funtów -2,7 mln funtów
Działalność operacyjna 1,8 mln funtów


Czy Williams odbije się od dna w kolejnym sezonie F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (10):

  • Lewa Renka Kupicy Zgłoś komentarz
    No cóż, jaka ekipa, takie wyniki. A było nie sabotować Roberto, to by pewnie tak rozwinął to wszystko, że nie można by było mówić o problemach. A to dali mu złe opony, a to zamienili
    Czytaj całość
    nos, a to studzienki w Baku, itp. Dziwi mnie wiara fanboyów w jakiś progres... Przecież krakowski dzwonnik ma 34 lata na karku, 8 lat nie wkradał swojego wielkiego nosa wewnątrz kokpitu bolidu, a dodatkowo przypominam, iż za młodu potrafił rozkręcić bolid, ale nie potrafił go złożyć. No cóż, czas pański, panie Kupica, już minął, może symulator Ferrari za gruby hajs prywatny? Czy jednak dopłacanie do biznesu pali kieszeń?
    • RZUŁF1960 Zgłoś komentarz
      Dużo wydała na waciki!
      • Michal Furmaniak Zgłoś komentarz
        Pieknie
        • Roar Zgłoś komentarz
          Tak sie zastanawiam, bo nigdzie nie doczytalem ( lub cos przeoczylem) - jakim pakietam sponsorskim dysponuje G. Russell, czy oby tzw. pakiet R K w wiekszej czesci idzie na brytyjczyka?
          • waldzior Zgłoś komentarz
            Robert jeśli chcesz się pościgać, zwijaj się z F1, a jeśłi nie to chociaż z tego szrotu jakim jest Williams. W 2020 będzie już 10s na okrążeniu straty (russell 9,7s).
            • X-Rat Zgłoś komentarz
              Hass też potrzebuję teraz pay drivera jako że jest to amerykański zespół to Latiffi był by dobrym wyborem. Kubica w Hassie też by był dobra opcją, był by bliżej Ferrari jako że Hass
              Czytaj całość
              ma z nimi bliskie kontakty.
              • X-Rat Zgłoś komentarz
                Russell do Mercedesa jako rezerwowy za Ocona, Latiffi z Kubica w Williamsie lub Latiffi do Hassa i zostaje po staremu.
                • tyjapocokogo Zgłoś komentarz
                  Jak patrze co sie dzieje wokół Roberta i Williamsa to faktycznie trzeci kierowca w szybkim teamie da mu wiecej frajdy na treningach niż jazda i ośmieszanie się angielską taczką
                  • Tajfun Zgłoś komentarz
                    Brawo Williams, brawo szefowa !!!!! Może teraz chociaż kilku trolli zrozumie, że w tak biednym zespole gdzie nie ma kasy na nic nie może być dobrego bolidu A już dwóch równych tym
                    Czytaj całość
                    bardziej. Chociaż prędzej przekonam cegłę do tańca.
                    • Szpieg z krainy deszczowców Zgłoś komentarz
                      Dlatego w Williamsie się modlą o licencję Laftiego. A gdyby nie zdobył poproszą o 10 baniek Orlenu. Claire tonie i już chyba wolałbym Roberta jako rezerwowego Ferrari.
                      Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                      ×
                      Sport na ×