Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Orlen coraz bliżej Haasa. "Może mieć znaczącą ekspozycję loga za niewielkie pieniądze"

- W Haasie Orlen może mieć znaczącą ekspozycję loga za niewielkie pieniądze - poinformował Joe Saward, dziennikarz "Motorsport Week". Zdaniem Brytyjczyka, istnieją spore szanse, że Robert Kubica zostanie kierowcą rezerwowym amerykańskiego zespołu.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Kevin Magnussen Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen

Od ponad tygodnia padok F1 żyje przyszłością Roberta Kubicy. Kierownictwo Haasa nawet nie ukrywa, że chętnie widziałoby Polaka w swoich szeregach. Gunther Steiner w kilku wywiadach oferował 34-latkowi pozycję rezerwowego i występy w sesjach treningowych. Ponadto Amerykanie prowadzą rozmowy z Orlenem ws. sponsoringu tytularnego.

- Podczas F1 w padoku toru w Soczi pojawiła się mocna plotka, że Robert Kubica i Orlen mogą współpracować z Haasem w przyszłym roku. Robert byłby kierowcą rezerwowym i testowym, a Orlen może mieć znaczącą ekspozycję loga za niewielkie pieniądze - przekazał na łamach "Motorsport Week" Joe Saward.

Czytaj także: Szef Haasa ma problemy. Nazwał sędziego idiotą

Brytyjski dziennikarz zwrócił uwagę na to, że Amerykanie po zakończeniu współpracy z Rich Energy nie posiadają partnera tytularnego. Możemy być zatem świadkami podpisania historycznej dla polskiego sportu umowy. Do tej pory żadna firma z Polski nie była bowiem sponsorem tytularnym ekipy w F1.

ZOBACZ WIDEO: #Newsroom. W studiu Robert Kubica i prezes Orlenu

- Haas po zerwaniu współpracy z Rich Energy ma sporo miejsca na samochodzie, a mówi się, że właściciel chce zmniejszyć wkład własny w ten zespół - dodał Saward.

Czytaj także: Haas chce osiągnąć wyższy poziom dzięki Kubicy

Ekspert "Motorsport Week" jest też przekonany, że Kubica może pomóc Haasowi w roku 2020. - Jest uważany za świetnego kierowcę testowego, bardzo dobrze odnajduje się w symulatorze. Tymczasem Haas w tym roku miał problemy z tym, aby model VF-19 dobrze współgrał z oponami. Samochód jest szybki, ale miał tendencję do gubienia tempa w niektórych wyścigach. Żaden z obecnych kierowców, ani rezerwowy Pietro Fittipaldi, nie był w stanie znaleźć rozwiązania tego problemu - podsumował Saward.

Czy Orlen powinien nadal angażować się w promocję poprzez F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (7):

  • Teoria Względności Zgłoś komentarz
    Panowie poczekajmy, sądząc z mojego doświadczenia Nasz biało czerwony orzeł wraz Robertem przygotują niezłą niespodziankę. Czuję tylko świst przepływ rozgrzanego do czerwoności
    Czytaj całość
    "Auta" a obok bialo/czerwonego orła
    • Johnny Cash Zgłoś komentarz
      Już chyba lepiej żeby był testowym w McLarenie
      • Rower Kibica Zgłoś komentarz
        Zajebiste jest to sformułowanie "Robert Kubica w tle". I tak się zastanawiam, czy gdy kiedyś byłem na stacji Orlenu, to przypadkiem nie widziałem go właśnie w tle, gdzieś przy
        Czytaj całość
        tym ruszcie z hot-dogami, stał taki z tektury kubica w tle, ale za to miał fajną czapkę chociaż.
        • Alfer 2015 Zgłoś komentarz
          ...KOLEJNY BANKRUT RATOWANY ZA PIENIĄDZE POLSKIEGO PODATNIKA ... ? p.s. do niektórych ! ..proszę sobie darować posty o udziałach % poszczególnych akcjonariuszy w spółkach prawa
          Czytaj całość
          handlowego i kosmicznych zyskach z tytułu topienia państwowej kasy, w upadające, obce firmy.
          • zbanowany Zgłoś komentarz
            Haas jest w podobnej sytuacji finansowej jak Williams. Po odejściu Rich Energy nie mają na dziś kasy by pokryć bieżące zobowiązania i na gwałt potrzebują szybkiej gotówki. Dlatego
            Czytaj całość
            Steiner tak słodzi Kubicy. I mam podejrzenia że kontrakt z "Groszkiem" był nie jako wymuszony przez kierowcę. Po prostu dogadali się że dostanie fotel za duży poślizg w płatnościach w tegorocznym sezonie, albo znaczną obniżkę sumy wcześniej zapisanej w kontrakcie. Inaczej nie da się wytłumaczyć tej irracjonalnej decyzji zespołu, przecież to najgorszy kierowca w stawce który naraża zespoły na ogromne straty przez swoje nieprzemyślane akcje. Tracą kupę kasy na części dzięki jego jeździe. Ale umowa umową zapłacić za sezon kierowcy trzeba. Była kasa i znikła trzeba łatać tegoroczny budżet pieniędzmi Orlenu. Mimo wszystko większe szanse w przyszłości na jazdę będzie miał tam niż u Strolla gdzie Perez ma kontrakt na dwa lata, a drugi fotel jest zabetonowany dla syna. W Haasie może zastąpić jednego lub drugiego a obaj będą między sobą drzeć koty jak w tym sezonie. Ktoś będzie przegranym w tej rywalizacji, a jeśli Robert udowodni w treningach że ma power to droga na prawdziwy powrót otwarta, tej obecnej nie ma co liczyć.
            • A my swoje Zgłoś komentarz
              Od ponad tygodnia padok F1 żyje przyszłością Roberta Kubicy. Ale, że cały padok? To znaczy, że wszyscy? Proszę sprostować. Przyszłością Kubicy żyje reaktor Kuczera i kilku
              Czytaj całość
              fanboyów.
              • yes Zgłoś komentarz
                Orlen ma pewnie w SF darmową reklamę
                Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                ×
                Sport na ×