F1: o krok od kompromitacji. Opony Pirelli na rok 2020 mogą zostać wyrzucone do kosza

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: opony Pirelli
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: opony Pirelli
zdjęcie autora artykułu

Przy okazji GP USA kierowcy F1 testowali opony Pirelli na rok 2020. Nie wypadły one pomyślnie. - Było słabo - powiedział Robert Kubica o nowym ogumieniu. Niewykluczone, że Pirelli będzie musiało porzucić wprowadzenie nowych mieszanek.

Podczas piątkowych treningów przed GP USA każdy kierowca otrzymał do dyspozycji dwa dodatkowe komplety opon. Były to mieszanki, jakie mają być wprowadzone do F1 w roku 2020. Jednak większość stawki narzekała na brak przyczepności podczas korzystania z nowego ogumienia.

- Było słabo - powiedział Robert Kubica o prototypowych oponach, a równie krytyczni byli pozostali kierowcy ze stawki F1.

Czytaj także: Decyzja Kubicy ws. przyszłości najwcześniej w grudniu

Pirelli starało się bronić przed krytyką, podając jako argument niską temperaturę panującą w Austin, słabo nagumowany tor oraz pofałdowaną nawierzchnię obiektu w Austin. Jednak F1 nie kupiła tych tłumaczeń.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica otwarty na starty poza F1. "Chodzi też o rozwój. Chcę się ścigać"

Podczas sobotniego spotkania z Chasem Careyem, szefem F1, dano do zrozumienia, że jeśli nowe opony nie zostaną ulepszone, to Pirelli powinno w roku 2020 postawić na mieszanki z obecnego sezonu. Tak, aby rywalizacja w kolejnej kampanii nie zagrażała bezpieczeństwu i życiu kierowców.

Decyzja w tej sprawie musi zapaść szybko, bo tuż po GP Abu Zabi odbędą się dwudniowe testy opon Pirelli na sezon 2020. Kierowcy F1 mają sprawdzać nowe mieszanki 3 i 4 grudnia.

- Myślę, że zachowanie opon w piątek w Austin było zupełnie inne niż podczas testów, jakie wcześniej mieliśmy w Barcelonie. Nie były szybsze i nie ulegały mniejszej degradacji, ale miały lepsze okno pracy. Zjawisko przegrzewania też było rzadsze. Musimy się temu przyjrzeć - ocenił w "Motorsporcie" Mattia Binotto, szef Ferrari.

Czytaj także: Hamilton nie myśli o rekordzie Schumachera

- Na pewno nowe opony nie osiągają zamierzonych celów, jakie miało zrealizować Pirelli. Dotychczasowe odczucia kierowców i ich opinie nie są pozytywne - dodał Binotto.

Jasne stanowisko ws. nowych opon ma za to Otmar Szafnauer z Racing Point. - Myślę, że najprawdopodobniej trafią do kosza. Konstrukcja ogumienia na rok 2020 nie gwarantuje nam tego, co miało zapewnić Pirelli. Nie ma sensu ryzykować. Lepszą opcją będzie pozostanie przy tegorocznym ogumieniu. Wystarczy zapytać kierowców. Pirelli nie zrobiło tego, co zapowiedziało, że zrobi - stwierdził dyrektor generalny Racing Point.

Co ciekawe, tegoroczne opony początkowo też były bardzo mocno krytykowane przez zespoły. Takie ekipy jak Ferrari czy Haas miały spory problem z ich rozwarstwianiem. Doszło nawet do głosowania, w trakcie którego ekipy zespoły głosowały ws. przywrócenia ogumienia z poprzedniego sezonu. W nim zwolennicy tegorocznych mieszanek minimalnie wygrali.

Źródło artykułu:
Czy w tej sytuacji F1 powinna pozostać przy oponach na sezon 2019?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (2)
avatar
julsonka
15.11.2019
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
haas moze pomarzyć o poprawie wyników w 2020 r  
avatar
Rower Kibica
7.11.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
To Władca Czerwonej Latarni podzieli los opon Pirelli.