Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Orlen zarobił fortunę na Robercie Kubicy. Aż 110 mln zł ekwiwalentu reklamowego tylko z telewizji

Orlen pochwalił się statystykami wynikającymi z obecności Roberta Kubicy w F1 w sezonie 2019. Firma poprzez sponsoring Williamsa i współpracę z Robertem Kubicą wzbogaciła się o olbrzymią sumę.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Robert Kubica przed Georgem Russellem Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica przed Georgem Russellem

Z danych zaprezentowanych przez Orlen wynika, że sama obecność podczas transmisji z wyścigów Formuły 1 wygenerowała marce ekwiwalent reklamowy na poziomie ponad 110 mln zł. Biorąc pod uwagę również wzmianki o Robercie Kubicy w mediach internetowych, społecznościowych i tradycyjnej prasie, to należy szacować, że łączna wartość ekwiwalentu reklamowego mogła sięgnąć nawet 200 mln zł.

Dla firmy z Płocka oznacza to ogromne zyski, bo chociaż kontrakt sponsorski z Williamsem kosztował ją nieco ponad 40 mln zł, to wydana kwota w pełni się zwróciła.

Czytaj także: Latifi pewny swego przed debiutem w Williamsie

Wprawdzie ekwiwalent reklamowy nie przekłada się na realne pieniądze, jakie Orlen otrzymał do swojej kasy, ale bez wątpienia miał ogromny wpływ na zwiększoną sprzedaż detaliczną na stacjach paliw. Pomogła w tym "Kubicomania" i specjalna loteria z nagrodami, której twarzą był krakowianin.

ZOBACZ WIDEO: Cristiano Ronaldo ma tam swój pokój, Lewandowski będzie kolejny? Byliśmy w ośrodku, w którym Polacy będą przygotowywać się do Euro 2020

Największą wartość reklamową w telewizji dla Orlenu wygenerowało GP Niemiec. Wzmianki o firmie przełożyły się na 26 mln zł ekwiwalentu. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę, że to właśnie na Hockenheim Kubica zdobył jedyny punkt w minionym sezonie F1.

Ponadto sponsoring poprzez F1 dał firmie z Płocka zasięg na niespotykaną do tej pory skalę. Orlen pojawił się przez ok. 250 godzin w globalnych transmisjach. Do tego odnotowano sześciokrotny wzrost oglądalności marki Orlen w naszym kraju.

Sukces odniosła również organizowana pod koniec sierpnia Verva Street Racing. Przez dwa dni Gdynię odwiedziło ponad 250 tys. osób, które chciały zobaczyć w akcji Kubicę i innych przedstawicieli motorsportu. Ponadto wzmianki o Verva Street Racing wygenerowały w social mediach ogromny zasięg (7,86 mln).

Czytaj także: Williams zbagatelizował doświadczenie Kubicy

W tej sytuacji nie dziwi, że Orlen podjął decyzję o dalszej obecności w F1 i promowaniu marki w ten sposób. Wprawdzie firma z Płocka nie będzie już partnerem Williamsa, ale ma podpisać umowę z nowym zespołem. Decyzję w tej sprawie poznamy na przestrzeni kilku tygodni. 

Czy cieszy cię fakt, że Orlen chce dalej promować się poprzez F1 i współpracę z Robertem Kubicą?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (17):

  • Rower Kibica Zgłoś komentarz
    To nie efekt kubicy, tylko polityki,, dobrej zmiany". Wprowadzając zakaz handlu w niedzielę, spowodowali zwiększenie ruchu na stacjach, czyli schodziły hot-dogi i paliwo, bo nie było
    Czytaj całość
    gdzie zeżreć. Więc w tej kwestii obroty w porównaniu do roku 2018 wzrosły, co jest oczywiste. Ale mydlą oczy fanboyów, przekuwając to w sukces. Z to goowno prawda, czyli GP.
    • Gienek7 Zgłoś komentarz
      Brawo Obajtek, brawo Kubica... Sukces Orlenu i Kubicy to sukces Polski!
      • CrASH06671 Zgłoś komentarz
        to te gamonie chwalą się wszem i wobec o wielkich zyskach, to niech zainteresują się zmowami paliwowymi, w których biorą udział w niektórych miastach... nosz k u r ł a asszzz człowieka
        Czytaj całość
        zagotowali od rana :///////
        • Rimwid Rataj Zgłoś komentarz
          Jakie ma znaczenie rozpoznawalność marki Orlenu w krajach, gdzie jest on nieobecny biznesowo ? Na dużą skalę Orlen obecny jest jedynie na Litwie. W Niemczech dopiero teraz zdecydował się
          Czytaj całość
          na rebranding swoich stacji - wcześniej była to nic nie mówiąca nazwa "Star". Może więc rzeczywiście w tym kraju jest sens promować markę. Podobnie w Czechach i na Słowacji, gdzie się zaczął rebranding z marki "Benzina". I tyle. Rozpoznawalność marki Orlenu w całej reszcie świata jest biznesowo bez znaczenia, bo i tak nic tam się nie sprzedaje i nie zamierza sprzedawać. A jak słusznie ktoś zauważył, wzrost sprzedaży w Polsce wynika głównie z akcji typu loteria - równie dobrze mógłby to promować ktokolwiek rozpoznawalny, pewnie jakby to był Sławomir czy Zenek Martyniuk efekt byłby taki sam. Kubica był dużym talentem wyścigowym, ale został talentem zmarnowanym, przez własny brak profesjonalizmu - bo profesjonalny sportowiec po prostu unika aktywności zagrażających karierze. Widział ktoś np. Lewandowskiego czy Ronaldo jeżdżących na nartach ?
          • michalj Zgłoś komentarz
            Propaganda sukcesu aż boli. Jak widać nie tylko rządzący myślą że polscy obywatele to "ciemny lud co wszystko kupi". Moim zdaniem przy całym szacunku do Kubicy to była jedna
            Czytaj całość
            wielka porażka, chyba że Orlen uważa że dojeżdżanie do mety na ostatnich pozycjach jest sukcesem. A co do zarobionych pieniędzy to zostawiam bez komentarza bo takowych nie było.
            • steinworld Zgłoś komentarz
              AhahaHah .....Ależ bzdury:):):) Daliby na te loterię twarz choćby Kiepskiego za 1/1000 kosztów Kubicy i efekt byłby podobny. Nie mam nic przeciw sponsorowaniu chłopaka ale budowanie
              Czytaj całość
              narracji o osiąganych z tego tytułu zyskach jest łagodnie mówiąc śmieszne.
              • dopowiadacz Zgłoś komentarz
                A gdyby tak Kubica Robert , choć raz . przyjechał w pierwszej dziesiątce , to syn znanego opozycjonisty nie musiałby hamować karuzeli vatowskiej .
                • jurasgit Zgłoś komentarz
                  He,he,he.... zajadów ze śmiechu dostanę
                  • Teofi Zgłoś komentarz
                    Orlen jest ślepy? Tylu tutaj asów ma forach a on zarabia na Kubicy!! Brać po kolei te dzban ki w obroty zostaniecie najbogatszą firmą w galaktyce.
                    • walus95 Zgłoś komentarz
                      oni bez niego byli juz zarobieni :D
                      • Nyctereutes Zgłoś komentarz
                        Panie Kuczera, jesteś pan mistrzem. Mianowicie w kategorii propaganda przebiłeś pan Goebbelsa. Każdy średnio ogarnięty orangutan może sobie wygooglować raporty finansowe takiego molocha
                        Czytaj całość
                        jak Orlen. I w nich zobaczy, że ten rok, pod względem zysków, był gorszy niż rok 2018. Jedyne, co wzrosło, to przychody z detala i hot-dogów, co było wielce do przewidzenia, bo stacje benzynowe zyskały na zakazie handlu w niedzielę i tym, że kierowcy wolą w jednym miejscu coś zjeść i zatankować, a nie cisnąć się do Maca. Na dodatek najbardziej medialną imprezą pod sztandarem Orlenu był Maraton Warszawski (google trends). Skoro więc jesteśmy świadkami tegoż "efektu Kubicy", to w takim razie jest to efekt wielce negatywny, działający na szkodę spółki. Czyli Obajtki i Kuczery (jako naganiacze) powinni podać się do dymisji. Ale to się nie stanie, wszkaże do tego potrzeba krzty honoru. Czy posiada ją pan, panie Kuczera?
                        • rafar15 Zgłoś komentarz
                          no ladna sumka
                          • Pan Jot Zgłoś komentarz
                            Mam wielki szacun dla Roberta i jest dla mnie Przekozakiem, ale takie dane są wyssane z palca :) Przecież i tak by zrobili kampanię z Robertem czy bez. Nie znam cen, ale za 40 baniek to chyba
                            Czytaj całość
                            każda gwiazda Hollywood by poszła. Chyba byłoby to lepsze dla firmy niż płacenie na części do samochodu Russella :) Ekwiwalent byłby pewnie wtedy dużo wyższy jakby to Stalone tankował na Orlenie, a nie Robert. Najważniejsze że niby się to zwróciło. Ja tam nie narzekam za bardzo, że wybrali Roberta, bo mu kibicuję i to Polak, polska firma - patriotycznie....., ale nie można się chwalić, że zarobiono tyle i tyle, bo za 40 baniek uważam że można było więcej i bardziej bym to określił jako niegospodarność. Trochę celowa, podyktowana emocjami, ale jednak ;)
                            Zobacz więcej komentarzy (4)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×