F1: Orlen zarobił fortunę na Robercie Kubicy. Aż 110 mln zł ekwiwalentu reklamowego tylko z telewizji
Orlen pochwalił się statystykami wynikającymi z obecności Roberta Kubicy w F1 w sezonie 2019. Firma poprzez sponsoring Williamsa i współpracę z Robertem Kubicą wzbogaciła się o olbrzymią sumę.
Dla firmy z Płocka oznacza to ogromne zyski, bo chociaż kontrakt sponsorski z Williamsem kosztował ją nieco ponad 40 mln zł, to wydana kwota w pełni się zwróciła.
Czytaj także: Latifi pewny swego przed debiutem w Williamsie
Wprawdzie ekwiwalent reklamowy nie przekłada się na realne pieniądze, jakie Orlen otrzymał do swojej kasy, ale bez wątpienia miał ogromny wpływ na zwiększoną sprzedaż detaliczną na stacjach paliw. Pomogła w tym "Kubicomania" i specjalna loteria z nagrodami, której twarzą był krakowianin.
ZOBACZ WIDEO: Cristiano Ronaldo ma tam swój pokój, Lewandowski będzie kolejny? Byliśmy w ośrodku, w którym Polacy będą przygotowywać się do Euro 2020Największą wartość reklamową w telewizji dla Orlenu wygenerowało GP Niemiec. Wzmianki o firmie przełożyły się na 26 mln zł ekwiwalentu. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę, że to właśnie na Hockenheim Kubica zdobył jedyny punkt w minionym sezonie F1.
Ponadto sponsoring poprzez F1 dał firmie z Płocka zasięg na niespotykaną do tej pory skalę. Orlen pojawił się przez ok. 250 godzin w globalnych transmisjach. Do tego odnotowano sześciokrotny wzrost oglądalności marki Orlen w naszym kraju.
Sukces odniosła również organizowana pod koniec sierpnia Verva Street Racing. Przez dwa dni Gdynię odwiedziło ponad 250 tys. osób, które chciały zobaczyć w akcji Kubicę i innych przedstawicieli motorsportu. Ponadto wzmianki o Verva Street Racing wygenerowały w social mediach ogromny zasięg (7,86 mln).
Czytaj także: Williams zbagatelizował doświadczenie Kubicy
W tej sytuacji nie dziwi, że Orlen podjął decyzję o dalszej obecności w F1 i promowaniu marki w ten sposób. Wprawdzie firma z Płocka nie będzie już partnerem Williamsa, ale ma podpisać umowę z nowym zespołem. Decyzję w tej sprawie poznamy na przestrzeni kilku tygodni.
Pierwszy sezon obecności ORLEN w Formule 1 za nami, w oczekiwaniu na nowy rok i nowe wyzwania dzielimy się wynikami mediowymi W 2019 r. marka ORLEN była widoczna w globalnych transmisjach TV przez ponad 250 godz., o wartości reklamowej przekraczającej 110 mln zł pic.twitter.com/RUra9RvsQe
— ORLEN (@PKN_ORLEN) December 30, 2019