F1: Haas nie powtórzy błędów Williamsa. "Musimy być szczerzy wobec siebie"

Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen

Haas w sezonie 2019 zaliczył niespodziewany spadek formy. Amerykanie byli w F1 lepsi jedynie od Williamsa. Kevin Magnussen przekonuje, że jego zespołowi nie grozi tak duży kryzys formy jak w przypadku stajni z Grove.

Jeszcze w roku 2018 Haas był rewelacją Formuły 1, bo najmniejszy zespół w stawce zajął piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Jednak już kolejna kampania była dla Amerykanów pasmem rozczarowań. Ekipa zajęła przedostatnie miejsce w tabeli, wyprzedzając jedynie Williamsa, co przynosi jej powodów do dumy.

W obronie zespołu stanął Kevin Magnussen, zdaniem którego Haasowi nie grozi tak znaczący kryzys jak chociażby ten, który dotknął Williamsa. - Przez pierwsze trzy lata zrobiliśmy duży krok naprzód. Może tego nie widać, ale naprawdę awansowanie z ósmego miejsca w F1 na piąte w trzy lata jest całkiem niezłym wynikiem - powiedział Duńczyk na łamach "Autosportu".

Czytaj także: Williams znalazł źródło swoich problemów

Magnussen podkreślił, że konkurencja na pewnym etapie mogła jedynie pozazdrościć Haasowi tak dobrych wyników. - Chociażby Toro Rosso nigdy nie skończyło sezonu w czołowej piątce. Wygrali jeden wyścig, zdobyli kilka podiów, ale nie plasowali się tak wysoko. Haas to zrobił w ledwie trzecim roku obecności w F1. To cholernie trudne zadanie do wykonania, a nikt tego nie docenia - zauważył kierowca z Danii.

ZOBACZ WIDEO "Kierunek Dakar". Rajd Dakar a życie rodzinne. Wszystko da się poukładać

Zdaniem Magnussena, już sezon 2020 powinien być znacznie lepszy dla jego zespołu. - Zrobiliśmy krok do tyłu i ludzie zaczynają w nas wątpić. Jednak sądzę, że nie ma ku temu powodów. Trudno oczekiwać, aby ciągle wszyscy szli do przodu. Póki nie znajdziemy się w tak negatywnej spirali jak McLaren i Williams, bo przecież na pewnym etapie obydwa zespoły całkowicie się zatraciły, to nie ma co się załamywać. Myślę jednak, że w przypadku Haasa do takiego kryzysu jednak nie dojdzie - dodał 27-latek.

Jednym z pozytywów Haasa przed nowym sezonem F1 miał być Robert Kubica. Za sprawą doświadczonego kierowcy i jego pracy w symulatorze zespół miał wykonać krok naprzód. Polak wybrał jednak ofertę Alfy Romeo na sezon 2020. Dlatego Amerykanie są zmuszeni kontynuować współpracę z niedoświadczonym Pietro Fittipaldim (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Czytaj także: Williams ma już zalążek nowego samochodu

- Wszyscy musimy być szczerzy wobec siebie, spojrzeć sobie w oczy i zastanowić się, co możemy zrobić lepiej. Który obszar nie był najlepszy? Kierowcy, inżynierowie, zarządzanie, komunikacja? Każdy musi szczerze odpowiedzieć sobie na to pytanie. Jeśli to zrobimy, możemy się poprawić - zadeklarował Magnussen.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.