Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Williams znalazł źródło swoich problemów. Paddy Lowe kozłem ofiarnym

Williams głęboko wierzy w to, że rok 2020 będzie dla niego przełomowym. Zespół ma się odbić od dna F1 po dwóch nieudanych sezonach. - Rozwiązaliśmy nasze problemy - obiecuje Claire Williams, a winę za brak kontroli nad fabryką ponosić ma Paddy Lowe.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
George Russell przed Robertem Kubicą Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell przed Robertem Kubicą

Siedem, a następnie jeden - tak wyglądał dorobek punktowy Williamsa w dwóch ostatnich sezonach Formuły 1. Brytyjczycy dla niektórych stali się karykaturą zespołu F1, choćby przez spóźnienie na zimowe testy królowej motorsportu. Model FW42 był gotowy dopiero na trzeci dzień jazd w Barcelonie.

Jednak w Grove panuje przekonanie, że dla Williamsa nadchodzą lepsze czasy. - Rozwiązaliśmy nasze problemy - zapewniła Claire Williams w rozmowie z "Autosportem".

Czytaj także: Latifi załatwił kolejne pieniądze Williamsowi

Problemy ze złożeniem na czas konstrukcji FW42 miały pokazać Brytyjczykom, że coś jest nie tak w samej fabryce. Jeszcze w marcu urlopowano Paddy'ego Lowe'a, który był dyrektorem technicznym, a w czerwcu 57-latek oficjalnie opuścił firmę.

ZOBACZ WIDEO "Kierunek Dakar". Rajd Dakar a życie rodzinne. Wszystko da się poukładać

I to właśnie w czerwcu miało dojść do kluczowych zmian w fabryce Williamsa. Zespół obwinił dyrektora technicznego o brak należytej kontroli nad działami, co doprowadziło do opóźnień w zamówieniach i produkcji, a to zaowocowało spóźnieniem na testy F1.

- Jeśli mieliśmy jakieś słabości, to na pewno w obszarze planowania. Musieliśmy się upewnić, że procesy przepływu informacji z działu aero do biura projektowego, a następnie do produkcji i fabryki działają prawidłowo. Bo nie działały tak jak powinny były. Teraz to rozwiązaliśmy - zapewniła szefowa Williamsa.

Problemy Williamsa wzięły się z tego, że nagle przy składaniu samochodu zimą 2019 roku okazało się, że niektóre części nie są kompatybilne i nie można złożyć modelu FW42 w całość.

- Każdy dział ma menedżera, który odpowiada za planowanie. Niezależnie czy jest to biuro projektowe, tunel aerodynamiczny czy cokolwiek innego. To właśnie te osoby są odpowiedzialne za pracowników, którzy nie dotrzymują terminów. Jednak ten menedżer musi zrozumieć, że jego odpowiedzialność jest znacznie większa, jak wiele czasu zajmuje wyprodukowanie najmniejszej części. Niektórzy działali w zbyt luźny sposób - dodała Williams.

Czytaj także: McLaren przejął sponsora Williamsa

Zmiany wprowadzone w strukturach Williamsa w czerwcu 2019 roku mają być widoczne w najbliższych tygodniach. Zespół skupił się na odpowiednim planowaniu i kontroli, przez co model FW43 ma być w 100 proc. gotowy na zimowe testy F1 w Barcelonie. Te rozpoczną się 19 lutego.

Czy wierzysz w poprawę wyników Williamsa w sezonie 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (6):

  • Luk10 Zgłoś komentarz
    Doszli w końcu do tego, że oni sami są przyczyną?
    • jck Zgłoś komentarz
      Dlazego moje posty są kasowane a Karoliny nie? Wystarczy być prostytutką aby nie podpadać pod linię redakcji ..?
      • wisus54 Zgłoś komentarz
        Pani Williams do dłuższego już czasu mija się z prawdą. Doszło do tego że sama już wierzy w to co mówi i to jest problem właściwie umiejscowiony.
        • pareidolia Zgłoś komentarz
          Może i rozwiązali swoje problemy, ale tylko na szczeblu personalnym. Auta dalej pozostają złomem. Kay jest mniej bo wycofało się dwóch sponsorów o wartości 25 mln. E . w tym Orlen 10
          Czytaj całość
          mln. Euro. Latifi wniósł 15 mln czyli na minusie 10 mln. Z taką kasą będzie w Williamsie jeszcze gorzej .
          • Kiemen Zgłoś komentarz
            Po co te emocje redaktorku...Kubicy już nie ma w Williamsie. W trosce o twoje zdrowie proponuję ..hm...może więcej tlenu...to pomoże się skupić na tym co czeka twego idola dziś anie
            Czytaj całość
            wczoraj...:))))
            • mafRK Zgłoś komentarz
              Ta kobieta powinna odejśc. Jak widać na przykładzie Saubera - lepiej jak baba nie jest szefem f1
              Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
              ×
              Sport na ×