Łukasz Kuczera z Barcelony
Za nami trzy dni jazd testowych Formuły 1. W tym roku zespoły mają do dyspozycji skróconą sesję, dlatego od środy do czwartku kibice oglądali mnóstwo akcji na torze Catalunya. Względem zeszłego roku zmniejszyła się liczba czerwonych flag i awarii.
Wydaje się, że najlepiej do sezonu przygotowany jest Mercedes, po tym jak Valtteri Bottas i Lewis Hamilton wykręcili najlepsze czasy podczas pierwszej tury testów. Zaraz za nimi znalazł się Kimi Raikkonen. Cała trójka uzyskała rekordowe wyniki na oponach z mieszanki C5, czyli najbardziej miękkiej.
Raikkonen mówił dziennikarzom, że jego czwartkowy wynik, kiedy to znalazł się na czele stawki, to dowód na krok naprzód zrobiony przez Alfę Romeo. - Ciągle przed nami sporo pracy - zaznaczał.
ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: co za umiejętności! Tę akcję w futsalu można oglądać w nieskończoność
W łącznych wynikach pierwszej tury na tyłach stawki znalazł się Robert Kubica, choć należy pamiętać, że Polak miał do dyspozycji niespełna cztery godziny za kierownicą, czyli najmniej spośród wszystkich kierowców. Do tego środa była najchłodniejszym dniem na torze, w czwartek kierowcy mieli znacznie lepsze warunki do jazdy. Ponadto 35-latek nie korzystał też z najbardziej miękkich mieszanek C4 czy C5.
Z efektów testów zadowolone jest też Pirelli. Przypomnijmy, że gdy w grudniu zespoły testowały opony na rok 2020, pojawiły się głosy krytyki. Ostatecznie ekipy zagłosowały przeciwko nowemu ogumieniu. Dlatego w nadchodzącej kampanii zastosowanie będą mieć mieszanki z 2019 roku.
- Najszybsze okrążenia testów są znacznie lepsze niż czasy uzyskane przed rokiem, co pokazuje jaką ewolucję zrobiły samochody. Z naszej strony, wszystko w testach poszło zgodnie z oczekiwaniami - powiedział Mario Isola, który w Pirelli odpowiada za Formułę 1.
- Jak zawsze ciężko jest odczytywać czasy okrążeń, bo każdy zespół testuje różne specyfikacje samochodu, o różnej porze dnia. Na pewno charakterystyka toru w Barcelonie pasuje do twardszych mieszanek Pirelli, chociażby ze względu na dość chropowaty asfalt. Dlatego zespoły aż tak chętnie nie sięgały po miękkie opony - dodał Isola.
Łączne wyniki pierwszej tury testów F1:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas/strata | Opona |
---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:15.732 | C5 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.516 | C5 |
3. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17.091 | C5 |
4. | Esteban Ocon | Renault | 1:17.102 | C4 |
5. | Lance Stroll | Racing Point | 1:17.338 | C4 |
6. | Sergio Perez | Racing Point | 1:17.347 | C3 |
7. | Daniił Kwiat | Alpha Tauri | 1:17.427 | C4 |
8. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:17.469 | C5 |
9. | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:17.516 | C3 |
10. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17.574 | C4 |
11. | Pierre Gasly | Alpha Tauri | 1:17.783 | C4 |
12. | Carlos Sainz | McLaren | 1:17.842 | C3 |
13. | Alexander Albon | Red Bull Racing | 1:17.912 | C2 |
14. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:18.154 | C4 |
15. | George Russell | Williams | 1:18.168 | C3 |
16. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:18.289 | C3 |
17. | Romain Grosjean | Haas | 1:18.380 | C3 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | 1:18.382 | C3 |
19. | Robert Kubica | Alfa Romeo | 1:18.386 | C3 |
20. | Lando Norris | McLaren | 1:18.454 | C3 |
21. | Kevin Magnussen | Haas | 1:18.466 | C3 |
Czytaj także:
Kontrowersyjny system Mercedesa legalny, ale tylko w tym roku
Długotrwała misja Roberta Kubicy