F1. Sauber uruchomił akademię talentów. W przyszłości mogą do niej trafić Polacy

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: akademia talentów Saubera
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: akademia talentów Saubera

Sauber, właściciel zespołu Alfa Romeo w F1, uruchomił akademię talentów. Jej celem ma być szkolenie przyszłych kierowców F1. Niewykluczone, że w przyszłości do akademii trafią młodzi polscy kierowcy. Głównym partnerem Saubera jest bowiem Orlen.

Szwajcarski Sauber, który w Formule 1 funkcjonuje jako Alfa Romeo, zaprezentował w środę swoją akademię talentów. Tym samym firma wróciła do programu rozwoju młodych kierowców, który w ostatnich latach zszedł na dalszy plan w obliczu problemów finansowych.

Zespół z Hinwil, po tym jak odbudował zaplecze sponsorskie i odnowił fabrykę, przypomniał sobie również o szkoleniu. W końcu to właśnie Szwajcarzy dawali szansę debiutu w F1 takim kierowcom jak Robert Kubica, Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen czy Charles Leclerc.

W skład akademii talentów Saubera w roku 2020 weszli Theo Purchaire (mistrz niemieckiej Formuły 4), Dexter Patterson (absolwent zespołu Sauber Karting Team), Petr Ptacek (kierowca Formuły Renault Eurocup) oraz Emerson Fittipaldi Junior.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: polski koszykarz jak strongman. Przeciągnął auto

To właśnie ten ostatni przykuwa największą uwagę. Fittipaldi Junior to bowiem syn byłego mistrza świata F1 - Emersona Fittipaldiego Seniora. Brazylijczyk zdobywał tytuły mistrzowskie w latach 1972 i 1974.

Opiekę nad akademią talentów Saubera sprawować będą Frederic Vasseur oraz Beat Zehnder, czyli szef i menedżer Alfy Romeo w F1. Członkowie programu juniorskiego ekipy z Hinwil będą mogli liczyć m.in. na pracę w symulatorze, szkolenia z zakresu współpracy z mediami, udział w spotkaniach z inżynierami i psychologami.

- Inwestowanie w młode talenty zawsze było centralnym elementem filozofii Saubera. Nasza akademia to najnowsze projekt, który ma na celu odkrycie gwiazd jutra i przygotowanie ich do startów, dostarczając im odpowiednich narzędzi, a także edukując ich - powiedział Vasseur.

Niewykluczone, że w przyszłości do akademii dostaną się polscy kierowcy. To efekt współpracy Alfy Romeo z Orlenem. Polska firma, która jest sponsorem tytularnym firmy z Hinwil w F1, już w tym roku miała zapewnić udział w szkoleniach Saubera najlepszym polskim kartingowcom.

Polska obecnie może się poszczycić kilkoma obiecującymi talentami w kartingu - należą do nich m.in. Tymek Kucharczyk oraz Jan Przyrowski. Być może któryś z nich po latach zostanie następcą Roberta Kubicy w F1.

Czytaj także:
Papież napisał list do Zanardiego. Modli się o jego zdrowie
Renault szykuje ciekawy transfer w F1

Komentarze (1)
avatar
Bogusław Trznadel
24.06.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dlaczego w tytule nie ma Alfa Romeo Sauber, czyrzby niemiecki właśćiciel zakazał umieszczania nazwy firmy Alfa Romeo. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.