F1. GP Eifel. Wyścig pod znakiem deszczu i chłodu? Szykują się trudne warunki dla kierowców

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

W normalnych warunkach Formuła 1 w połowie października nie ścigałaby się w Europie. Tyle że mamy rok 2020 i pandemię koronawirusa. Przez to najbliższe GP Eifel na niemieckim Nurburgringu może się odbywać w nietypowych warunkach.

W tym artykule dowiesz się o:

Zwykle europejska część sezonu Formuły 1 kończy się z początkiem września, a mistrzowski cyrk po GP Włoch na Monzy obiera kurs na Azję. Pandemia koronawirusa sprawiła jednak, że rok 2020 jest inny niż wszystkie poprzednie w królowej motorsportu.

Jako że sytuacja w Europie pod względem zachorowań na COVID-19 wygląda znacznie lepiej niż w innych częściach świata, a dodatkowo koszty podróżowania po Starym Kontynencie są niższe dla ekip, to Formuła 1 zrobiła wszystko, by kalendarz liczył jak największą liczbę rund w Europie. Efekt jest taki, że GP Eifel na torze Nurburgring w Niemczech odbywa się w połowie października.

Dlatego przed kierowcami F1 nietypowy weekend. Od piątku do niedzieli w okolicach Nurburgringu temperatura ma oscylować w granicach 12-13 st. C. Mówimy jednak o najcieplejszej porze dnia, a chociażby piątkowy trening rozpocznie się o godz. 11, gdy będzie jeszcze zimniej.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co czuje Kubica, gdy ściga się w DTM? Zobacz film z wnętrza BMW

Niskie temperatury w połączeniu z deszczem mogą być wyzwaniem dla kierowców, bo ogumienie Pirelli nie zwykło pracować w takich warunkach. Włosi szykują swoje mieszanki na temperatury powietrza oscylujące w granicach 20 st. C.

- Nurburgring to fajny tor, który ma swój niepowtarzalny charakter z szybkimi zakrętami, co zawsze jest frajdą dla kierowcy. Myślę, że w tym roku będziemy na nim szybcy, ale równocześnie pogoda zapowiada się kiepsko. Będę zaskoczony jeśli w któryś dzień będzie sucho - mówi Alexander Albon, kierowca Red Bull Racing.

- Powinniśmy się spodziewać chłodu i deszczu. Dlatego ważne będzie to, aby pokonać jak najwięcej okrążeń i wyczuć warunki. Zapowiada się ciekawy weekend i chyba będziemy musieli być wodoodporni - dodaje Albon.

Czytaj także:
Giovinazzi nie chce stracić miejsca w Alfie Romeo
Hamilton nie jest najlepszym kierowcą w historii F1

Komentarze (0)