Najgorszy kierowca F1 od lat. Rosjanina nic nie broni

Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Nikita Mazepin
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Nikita Mazepin

Nikita Mazepin zadebiutował w F1 podczas GP Bahrajnu. Pierwszy wyścig syna rosyjskiego miliardera trwał bardzo krótko, bo ledwie dwa zakręty. Aby znaleźć debiutanta z tak kiepskim wynikiem, trzeba się cofnąć daleko na kartach historii.

W tym artykule dowiesz się o:

Nikita Mazepin nie będzie miał w tym roku łatwego życia w Formule 1. Do Rosjanina, który w niższych kategoriach wyścigowych nie osiągał oszałamiających wyników, przylgnęła opinia kierowcy płacącego za starty. Wszakże jego ojciec ma majątek wart ponad 7 mld dolarów.

- On tutaj nie pasuje - stwierdził krótko Mika Salo, były kierowca F1, widząc "popis" Mazepina w GP Bahrajnu (szczegóły TUTAJ). Nowy kierowca Haasa wyleciał z toru, bez kontaktu z rywalem, już w drugim zakręcie.

Formuła 1 od lat nie widziała tak słabego debiutu. Aby znaleźć kierowców, którzy w pierwszym wyścigu pożegnali się z rywalizacją już na premierowym okrążeniu, należy się cofnąć aż do roku 2002. Wtedy na starcie GP Australii doszło do karambolu z udziałem ośmiu bolidów.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: jak to możliwe?! Nie uwierzysz, co w pokojowym hotelu zrobiła Anita Włodarczyk

W pierwszym zakręcie GP Australii w roku 2002 z jazdy wyeliminowani zostali Felipe Massa oraz Allan McNish, którzy debiutowali wówczas w Sauberze i Toyocie. Należy mieć jednak na względzie, że w Melbourne doszło do karambolu. Mazepin wypadł z toru sam.

Nieco więcej szczęścia w debiutach mieli Karun Chandhok w roku 2010 i Andre Lotterer w sezonie 2014. Hindus i Niemiec odpadali z rywalizacji na drugich okrążeniach.

Co ciekawe, Robert Kubica również zapisał się w historii pechowych debiutantów w F1. Polak w roku 2006 w swoim pierwszym wyścigu wprawdzie dojechał do mety i to na punktowanej pozycji, ale został zdyskwalifikowany z powodu zbyt lekkiego bolidu. W sezonie 2011 w debiucie dyskwalifikacja spotkała Sergio Pereza. W tym przypadku winne były nieprzepisowe wymiary tylnego skrzydła.

Czytaj także:
Sędziowie pomogli Lewisowi Hamiltonowi w GP Bahrajnu
Pieniądze nie jeżdżą. Fatalny błąd debiutanta

Komentarze (11)
Bomba123
30.03.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A Guanyu Zhou ma superlicencję? Bo może on byłby lepszy od Mazepina. 
avatar
ekSeL
30.03.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Człowiek który ma więcej zaliczonych okrążeń formujących niż w samym wyścigi. Nawet Bernd Maylander przejechał więcej okrążeń od MazeSpin'a 
avatar
W_F
30.03.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Tak się w rosji pierze przez oligarchów brudne pieniądze !!! 
avatar
caido
30.03.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Bottas dłużej zmieniał opony, niż Mazepin jechał w GP. 
avatar
Ciro Cat
30.03.2021
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
Bynajmniej jezdzi za swoje a nie za kase podatnika jak nasz resortowy inwalida