F1. Robert Kubica zapracowany jak nigdy. Przejechał ogromny dystans

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Robert Kubica
zdjęcie autora artykułu

127 - tyle okrążeń toru Catalunya pokonał we wtorek Robert Kubica podczas testów 18-calowych opon na sezon 2022. Taki dystans odpowiada dwóm wyścigom F1. To też pokazuje, jak mocno Pirelli ceni sobie opinię i doświadczenie Polaka.

We wtorek Robert Kubica rozpoczął dwudniowe testy opon Pirelli na sezon 2022. Jak poinformowała włoska firma, która od wielu jest dostawcą ogumienia dla Formuły 1, Kubica "nie miał czasu na odpoczynek". Krakowianin przez cały dzień pokonał dystans 127 okrążeń toru Catalunya, co odpowiada dwóm wyścigom F1.

Robert Kubica miał do dyspozycji model Alfy Romeo - C38. To konstrukcja z 2019 roku, która została odpowiednio zmodyfikowana, aby można w niej było zamontować 18-calowe koła. W sezonie 2022 dojdzie bowiem do znaczącej zmiany w F1, która po długim okresie porzuci 13-calowe obręcze.

Modyfikacje modelu C38 objęły też zmiany w aerodynamice i podłodze. Bolid Kubicy dysponował mniejszym dociskiem, bo maszyny zbudowane w oparciu o przepisy techniczne na sezon 2022 generować będą mniejszą siłę docisku.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Kasia Dziurska wróciła z wakacji. Od razu do pracy

We wtorek rezerwowemu Alfy Romeo na torze towarzyszył trzeci kierowca Red Bull Racing - Alexander Albon. Taj pokonał jeszcze większy dystans, bo na jego liczniku "wybiło" 150 okrążeń. Kubica za kierownicę wsiądzie jeszcze w środę. Wtedy też do testów opon Pirelli przystąpi Alpine. Model francuskiej ekipy poprowadzi jej rezerwowy - Daniił Kwiat.

Podczas testów opon zespoły i kierowcy nie wiedzą, jakie mieszanki opon sprawdzają. Do wiadomości publicznej nie są też podawane czasy okrążeń. Z nieoficjalnych informacji wiadomo jednak, że Kubica we wtorek sprawdzał ogumienie z "nowej rodziny mieszanek". Ma ona oferować lepsze właściwości jezdne. Wszystko po to, aby nie dochodziło do zjawiska przegrzewania opon i znaczącej degradacji. To z kolei pozwoli kierowcom na jazdę na limicie na dłuższym dystansie.

Czytaj także: Red Bull nie traci wiary w tytuł mistrzowski Kolejne postępy w Williamsie

Źródło artykułu:
Czy zmiana rozmiaru kół w F1 to krok w dobrą stronę?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (12)
avatar
zbych22
12.05.2021
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Najnowszy rekord Kubicy. Przejechanych 127 okrążeń na własnoręcznie napompowanych oponach. Wydarzenie na pierwszą stronę światowych mediów.  
zenekniewesoły
12.05.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kiedy będzie testował gumki 6 calowe. ORLEN kupił DUREX, czas na testy. Można też popróbować na parówkach?  
avatar
Adela Rozen
12.05.2021
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Czyli postępy bo Kubica był drugi pod względem jazdy w kółko ,szkoda tylko że na dwóch zawodników bo na trzech to byłby pewnie trzeci ...  
avatar
Gekon
11.05.2021
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
127 okrążeń to niewiarygodny dystans a 150 okrążeń to jak nazwać? Zadań ujawnienia tej idiotycznej skali oceniania czy to wyników meczu czy innych różnic punktowych. Nie wystarczy już napisać & Czytaj całość
avatar
jokee
11.05.2021
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Brawo Robert GO GO RK88!!!