KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Iskrzy w F1. Red Bull grozi Mercedesowi protestem

Walka o tytuł w F1 nabiera rumieńców. Po tym jak Mercedes swoimi działaniami doprowadził do tego, że Red Bull nie może korzystać z elastycznych tylnych skrzydeł, "czerwone byki" wzięły na celownik niemiecką ekipę.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Max Verstappen Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen

Począwszy od GP Francji w Formule 1 obowiązują surowe regulacje dotyczące elastyczności tylnych skrzydeł. Nowa dyrektywa techniczna FIA to działanie wymierzone m.in. w Red Bull Racing, po tym jak dostrzeżono, że elementy w bolidzie "czerwonych byków" wyginają się mocniej niż powinny. Na czele krucjaty przeciwko elastycznym tylnym skrzydłom stanął Mercedes.

Chociaż nowe przepisy weszły w życie, to i tak Max Verstappen okazał się najlepszym kierowcą GP Francji. - Pokazaliśmy, że nasze osiągi nie zależą od elastycznych skrzydeł czy też ciśnienia w oponach - powiedział agencji GNN Christian Horner, szef Red Bulla, nawiązując do ostatnich plotek w padoku F1.

Jednak nie oznacza to, że sprawa elastycznych skrzydeł dobiegła końca. - Protest? Być może takowy się pojawił - zdradził Helmut Marko, doradca Red Bulla.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: szalona końcówka meczu WNBA. Rzut rozpaczy i... zwycięstwo!

Nie jest bowiem tajemnicą, że Red Bull dopatrzył się nieregulaminowego rozwiązania w bolidzie Mercedesa. Zdaniem stajni z Milton Keynes, Niemcy wykorzystują zbyt giętkie przednie skrzydła. - Z pewnością nie mielibyśmy nic przeciwko, gdyby ich przednie skrzydło uginało się w mniejszym stopniu. FIA nad tym pracuje - dodał Marko.

Zdaniem Marko, nowe regulacje mają zostać wprowadzone w najbliższym czasie. - Jest już wystarczająco dużo filmów potwierdzających elastyczność przedniego skrzydła w Mercedesie. Oczekujemy, że FIA rozwiąże wszystko identycznie, jak w przypadku tylnego skrzydła. Czekam, by zobaczyć, co federacja ma do powiedzenia na ten temat - stwierdził 78-letni Austriak.

Zaciekła walka obu ekip o każdy detal nie powinna dziwić. Po GP Francji liderem klasyfikacji F1 jest Max Verstappen, który ma 131 punktów. Drugi Lewis Hamilton traci do niego 12 "oczek".

Czytaj także:
Robert Kubica znów dostanie szansę
Max Verstappen dumny z pokonania Mercedesa

Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy elastyczne przednie skrzydła również powinny być zakazane w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (4)
  • titek1989ddz Zgłoś komentarz
    Ja tego nie rozumie Red Bull może ma to tylne skrzydło i wgl ale Mercedes za to ma przednie i jeszcze regulowane zawieszenie. Oczywiście Mercedesowi się upiekło bo wiadomo marka. To jeżeli
    Czytaj całość
    Red Bull nie może mieć tylnego to automatyczne Mercedes powinien mieć zabrane przednie skrzydło i zawieszenie takie jest moje zdanie. Poprostu Mercedes boi się że w końcu ktoś im dorównuje polityka nic więcej. Kto ma więcej kasy ten wygrywa i juz
    • swp Zgłoś komentarz
      kuczera, Ty zyjesz w swiecie ciaglych spiskow i wymyslonych faktow, faktow ktore sam wymyslasz
      Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
      ×
      Sport na ×