Iskrzy w F1. Red Bull grozi Mercedesowi protestem

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen
zdjęcie autora artykułu

Walka o tytuł w F1 nabiera rumieńców. Po tym jak Mercedes swoimi działaniami doprowadził do tego, że Red Bull nie może korzystać z elastycznych tylnych skrzydeł, "czerwone byki" wzięły na celownik niemiecką ekipę.

Począwszy od GP Francji w Formule 1 obowiązują surowe regulacje dotyczące elastyczności tylnych skrzydeł. Nowa dyrektywa techniczna FIA to działanie wymierzone m.in. w Red Bull Racing, po tym jak dostrzeżono, że elementy w bolidzie "czerwonych byków" wyginają się mocniej niż powinny. Na czele krucjaty przeciwko elastycznym tylnym skrzydłom stanął Mercedes.

Chociaż nowe przepisy weszły w życie, to i tak Max Verstappen okazał się najlepszym kierowcą GP Francji. - Pokazaliśmy, że nasze osiągi nie zależą od elastycznych skrzydeł czy też ciśnienia w oponach - powiedział agencji GNN Christian Horner, szef Red Bulla, nawiązując do ostatnich plotek w padoku F1.

Jednak nie oznacza to, że sprawa elastycznych skrzydeł dobiegła końca. - Protest? Być może takowy się pojawił - zdradził Helmut Marko, doradca Red Bulla.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: szalona końcówka meczu WNBA. Rzut rozpaczy i... zwycięstwo!

Nie jest bowiem tajemnicą, że Red Bull dopatrzył się nieregulaminowego rozwiązania w bolidzie Mercedesa. Zdaniem stajni z Milton Keynes, Niemcy wykorzystują zbyt giętkie przednie skrzydła. - Z pewnością nie mielibyśmy nic przeciwko, gdyby ich przednie skrzydło uginało się w mniejszym stopniu. FIA nad tym pracuje - dodał Marko.

Zdaniem Marko, nowe regulacje mają zostać wprowadzone w najbliższym czasie. - Jest już wystarczająco dużo filmów potwierdzających elastyczność przedniego skrzydła w Mercedesie. Oczekujemy, że FIA rozwiąże wszystko identycznie, jak w przypadku tylnego skrzydła. Czekam, by zobaczyć, co federacja ma do powiedzenia na ten temat - stwierdził 78-letni Austriak.

Zaciekła walka obu ekip o każdy detal nie powinna dziwić. Po GP Francji liderem klasyfikacji F1 jest Max Verstappen, który ma 131 punktów. Drugi Lewis Hamilton traci do niego 12 "oczek".

Czytaj także: Robert Kubica znów dostanie szansę Max Verstappen dumny z pokonania Mercedesa

Źródło artykułu:
Czy elastyczne przednie skrzydła również powinny być zakazane w F1?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (3)
avatar
titek1989ddz
21.06.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Ja tego nie rozumie Red Bull może ma to tylne skrzydło i wgl ale Mercedes za to ma przednie i jeszcze regulowane zawieszenie. Oczywiście Mercedesowi się upiekło bo wiadomo marka. To jeżeli Red Czytaj całość
swp
21.06.2021
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
kuczera, Ty zyjesz w swiecie ciaglych spiskow i wymyslonych faktow, faktow ktore sam wymyslasz