Kolejna kłótnia Mercedesa w F1. "Wszyscy możemy się pośmiać"

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: pit-stop Valtteriego Bottasa
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: pit-stop Valtteriego Bottasa

McLaren doniósł na Mercedesa do FIA po "bączku" Valtteriego Bottasa w alei serwisowej, co skończyło się karą dla Fina. - Zabawne jest to, jak niektórzy kreślą scenariusz Armageddonu - komentuje zachowanie rywala Toto Wolff, szef Mercedesa.

Valtteri Bottas stracił trzy pozycje na starcie do GP Styrii, po tym jak w piątkowym treningu wykręcił piruet w alei serwisowej i był bliski trafienia w mechaników McLarena (szczegóły TUTAJ). To właśnie ekipa z Woking poprosiła sędziów o zajęcie się tą sprawą, bo jej zdaniem całe zdarzenie było "niebezpieczne" i "absurdalne".

Kara dla Bottasa oznacza, że zamiast na drugim polu startowym, ustawi się on w niedzielę na piątej pozycji. 31-latek nie zgadza się z decyzją stewardów (szczegóły TUTAJ). Podobnie sprawę widzi jego szef.

- Zabawne jest to, jak niektórzy szefowie ekip łączą się z dyrektorem wyścigowym i kreślą scenariusz Armageddonu - powiedział szef Mercedesa, zdaniem którego reakcja McLarena była przesadzona i Bottas był daleki od wyrządzenia krzywdy personelowi brytyjskiej ekipy.

ZOBACZ WIDEO Daniel Bewley mówi o zamianie silników i współpracy z Taiem Woffindenem

Toto Wolff w rozmowie z motorsport.com zwrócił uwagę na to, że od tego sezonu dialogi szefów ekip z sędziami są publikowane w trakcie transmisji. - Dobrze, że tak postąpiono. Przynajmniej wszyscy możemy się pośmiać - dodał Austriak.

- Z drugiej strony, Valtteri wykręcił "bączka" w alei serwisowej i mógł kogoś zranić. Jechał z minimalną prędkością, ale to fakt. Dlatego w pewnym sensie rozumiem karę. Czy jest surowa? Tak. Szczególnie w stosunku do takiego kierowcy jak Valtteri, który nigdy nie popełnia błędów - stwierdził szef Mercedesa.

Zdaniem Wolffa, sędziowie w tego typu sytuacjach powinni wykazywać się większą wyrozumiałością. - Wielu kierowców w rozmowie z sędziami powiedziałoby, że nie wie co się stało, że pewnie reklamy na asfalcie były śliskie i trzeba zmienić sposób ich malowania. Tymczasem Valtteri przyznał się, że chciał sprawdzić inny styl ruszania. Powinniśmy zatem zachować wyrozumiałość dla Valtteriego, zamiast naciskać guzik i narzekać przez radio na niego - podsumował.

To kolejna potyczka, w którą w ostatnim czasie został wmieszany Mercedes. Niemiecki zespół nie ma łatwego życia w F1, po tym jak doprowadził do zmiany zasad w kwestii elastycznych tylnych skrzydeł w bolidach i sposobu rozgrywania pit-stopów. Rywale nie przyjęli bowiem najlepiej interwencji ekipy Toto Wolffa u FIA.

Czytaj także:
Max Verstappen ma dość teorii spiskowych
Gorąco między Red Bullem a Lewisem Hamiltonem

Komentarze (1)
avatar
Lexie
28.06.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Spoko, idź Toto stań sobie na miejscu mechaników w obliczu bolidu kręcącego bączki przy prędkości, powiedzmy, 60 czy 70 km/h. Założę się, że pierwszy będziesz na słuchawce z FIA. (plus dla Bott Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.