Francuzi na zakupach. Stworzą nowy zespół F1?

Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: Fernando Alonso
Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: Fernando Alonso

Alpine poszukuje zespołu Formuły 1, w który firma mogłaby zainwestować spore środki, a przy tym zapewnić miejsce do startów swoim juniorom. Wybór na rynku jest jednak mocno ograniczony. Dlatego niewykluczone jest założenie nowej ekipy.

W tym artykule dowiesz się o:

W padoku Formuły 1 sporo dyskutuje się teraz o zmianach właścicielskich. Wkrótce nowa osoba może inwestować w Alfę Romeo, której przejęciem zainteresowany jest Michael Andretti. Na tym jednak nie koniec, bo na zakupy mają się wybierać również Francuzi z Alpine.

Jak poinformował na swoim blogu dziennikarz Joe Saward, szefowie Alpine są zmartwieni tym, że ich akademia talentów produkuje kolejnych kierowców o sporym potencjale, ale nie ma dla nich miejsca w F1. Problem dotyczy m.in. Guanyu Zhou, Oscara Piastriego i Christiana Lundgaarda.

Zdaniem Sawarda, Alpine chciałoby zainwestować środki w jeden z obecnie funkcjonujących zespołów F1 i stworzyć z niego ekipę satelicką. W podobny sposób od lat działa Red Bull Racing, który finansuje również stajnię Alpha Tauri, która szkoli młode talenty dla "czerwonych byków".

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: spariodowała grę w tenisa. Padniesz ze śmiechu!

Problem polega na tym, że wybór w F1 jest niewielki. Amerykański Haas współpracuje z Ferrari. McLaren korzysta z silników Mercedesa i nie chce być sprowadzony do roli "zespołu B", podobnie jak Williams. "Wolna" wydaje się być właściwie tylko Alfa Romeo, ale i ona jest związana kontraktem z Ferrari do końca 2024 roku.

Dlatego Francuzi biorą nawet pod uwagę stworzenie własnej ekipy F1 od podstaw. "Powiedziano mi, że Alpine chodzi wokół tego pomysłu, co teoretycznie wiązałoby się z wpłaceniem wpisowego w wysokości 200 mln dolarów" - napisał Saward na swoim blogu.

Wpisowe to kwestia nowego regulaminu F1. Zespoły w ten sposób zabezpieczyły się przed dołączaniem do stawki nowych podmiotów. Premie i nagrody w królowej motorsportu są bowiem dzielone między wszystkich graczy. Dodatkowy team biorący udział w podziale tortu finansowego oznacza mniejszą gotówkę dla już funkcjonujących ekip F1. 200 mln dolarów wpisowego ma im to zrekompensować.

"To może wydawać się szalone, ale drugi zespół stanowiłby dobry atut, bo wartość ekip F1 idzie w górę. Na dodatek Alpine może go potrzebować, by opracować nowy silnik F1 na rok 2021" - ocenił Saward.

Alpine należy do grupy Renault. Francuzi żyją w sojuszu z japońskim Nissanem i Mitsubishi. Dlatego możliwe byłoby promowanie poprzez F1 jednej z tych marek.

Czytaj także:
Formuła 1 bez ważnego wyścigu. COVID-19 wszystko zmienił
"Dwa lata tortur". Miliarder o startach syna w Williamsie

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: spariodowała grę w tenisa. Padniesz ze śmiechu!

Komentarze (1)
avatar
immigrant
16.10.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Na dodatek Alpine może go potrzebować, by opracować nowy silnik F1 na rok 2021" Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.