W środę stało się jasne, że Orlen pozostanie sponsorem Alfy Romeo w sezonie 2022. Dla polskiej firmy będzie to trzeci rok współpracy ze szwajcarską ekipą. Zainaugurowano ją w momencie, gdy Robert Kubica został rezerwowym zespołu z Hinwil w sezonie 2020.
Orlen jest obecny w F1 od roku 2019, gdy pojawił się w królowej motorsportu jako sponsor Williamsa. Umożliwiło to Robertowi Kubicy powrót do F1. W kolejnych dwóch sezonach polski gigant paliwowy wspierał już Alfę Romeo.
Daniel Obajtek podczas spotkania z mediami podkreślił, że obecność w F1 to projekt długoterminowy dla Orlenu, a podpisana umowa jest lepsza od poprzedniej.
Firma z Płocka za sprawą dalszej współpracy z Alfą Romeo chce kontynuować proces rebrandingu stacji paliw na zagranicznych rynkach. Tak, aby udział w rynkach wzrósł z 35 do 40 proc.
Czytaj także:
Wyścig F1 na placu budowy? Tor w Arabii Saudyjskiej wciąż niegotowy
Alarm w zespole Roberta Kubicy. Poważny problem do rozwiązania
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: rozklepali rywala, a potem... Kapitalna bramka piłkarza Realu Madryt!