Efekt nowego kierowcy Alfy Romeo. Chiny z dodatkowym wyścigiem F1?

Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: Guanyu Zhou
Materiały prasowe / Alpine / Na zdjęciu: Guanyu Zhou

Guanyu Zhou został niedawno ogłoszony nowym kierowcą Alfy Romeo na sezon 2022, a w Chinach trwa już ekscytacja związana z tym faktem. Wiele wskazuje na to, że Pastwo Środka doczeka się dodatkowego wyścigu F1.

Guanyu Zhou stanowi ogromną szansę dla Formuły 1 i Alfy Romeo. Chociaż kierownictwo szwajcarskiego zespołu zapewnia, że pakiet sponsorski Chińczyka nie miał wpływu na decyzję o transferze, to trudno w tej sytuacji nie doceniać roli pieniądza. Zhou zapewnił ekipie z Hinwil nie tylko ok. 25-30 mln dolarów, ale też perspektywę dalszych wzrostów w kolejnych latach.

W roku 2022 nie dojdzie do GP Chin, bo Państwo Środka nadal nie zezwala na organizację imprez sportowych z kibicami z innych części świata. Jednak niedawno umowa na organizację wyścigu F1 w Szanghaju została przedłużona do końca sezonu 2025. Na tym nie koniec.

Chiny na celowniku F1

Jak informuje "The Race", osoba Zhou wywołuje gigantyczny wzrost zainteresowania F1 w Chinach. - Mogę potwierdzić, że pojawiło się spore zainteresowanie ze strony jednego z dużych miast, by organizować kolejny wyścig w Chinach - powiedział magazynowi "The Race" Stefano Domenicali, szef F1.

Zhou jest pierwszym chińskim kierowcą w historii F1. Jego starty są nie lada szansą dla całej dyscypliny, bo mowa o kraju, którego ludność wynosi ponad 1 mld. To ogromny rynek zbytu dla firm obecnych w F1, jak i promujących się poprzez ten sport. Nawet Daniel Obajtek mówił ostatnio o tym, że Orlen może zyskać na transferze 22-latka, bo firma z Płocka niedawno stworzyła w Azji firmę-córkę o nazwie Orlen China.

- W przyszłym roku nie będzie nas w Chinach z powodu pandemii. Dlatego od razu przedłużyliśmy umowę o kolejne trzy lata, aby było jasne, że ten kraj jest dla nas ważny. Jestem pewien, że obecność Zhou w F1 pozytywnie wpłynie na zainteresowanie dyscypliną w Chinach - dodał Domenicali.

Formuła 1 chce się rozwijać w Azji, bo w tym rejonie świata wciąż ma wiele do poprawy, ale jej kolejne ruchy uzależnione są od rozwoju pandemii koronawirusa. Ze względu na COVID-19 w sezonach 2020-2021 nie doszło do wyścigów w Chinach, Japonii i Singapurze.

Chiny od lat czekały na okazję

Chiny goszczą w kalendarzu F1 od roku 2004. Jako druga co do wielkości gospodarka na świecie, z populacją rzędu 1,4 mld osób, to najcenniejsze miejsce w królowej motorsportu. Państwo Środka obecnie wydaje się być ważniejsze chociażby od USA. Tam Formuła 1 również notuje imponujący wzrost zainteresowania, ale w Stanach Zjednoczonych żyje "tylko" nieco ponad 330 mln ludzi.

F1 długo musiała przekonywać do siebie Chińczyków. Trybuny toru w Szanghaju przez lata świeciły pustkami. Los jednak chciał, że gdy rywalizowano tam w roku 2019, mieliśmy do czynienia z 1000. zawodami w historii dyscypliny. To sprawiło, że do Chin poleciały tysiące kibiców. Wzrost frekwencji względem sezonu 2018 wyniósł aż 30 proc.

Obecność Zhou w Alfie Romeo powinna stanowić dodatkową motywację dla kibiców - przede wszystkim miejscowych. Wcześniej tylko Ma Qinghua miał okazję występować w piątkowych treningach F1 w roku 2012 i 2013.

Pojawienie się lokalnej gwiazdy w ostatnich latach pozytywnie wpłynęło na zainteresowanie F1 w Wielkiej Brytanii (Lewis Hamilton), Holandii (Max Verstappen) czy Meksyku (Sergio Perez). - To jest to, o czym mówiłem od samego początku moich rządów w F1. Siła kierowców. Oni są w centrum naszego projektu, bo to oni mają moc przyciągania fanów. Każdy chce zobaczyć ich walkę - powiedział w "The Race" szef F1.

Problem polega na tym, że Zhou miał podpisać roczną umowę z Alfą Romeo z opcją przedłużenia o kolejny. Jeśli Chińczyk nie będzie zdobywał odpowiedniej liczby punktów, w sezonie 2022 może go już nie być w F1.

Czytaj także:
"Zaakceptowałem, że umrę". Rok temu świat wstrzymał oddech
Konflikt w Alfie Romeo. Odszedł z powodu kierowców

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica w Ferrari? "Zespół jest prowadzony przez moich dobrych znajomych"

Komentarze (1)
avatar
Marciello74
30.11.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
,,Los jednak chciał, że gdy rywalizowano tam w roku 2019, mieliśmy do czynienia z 1000.'' Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.