Polska - Holandia. Mecz w TVP1 zrobił swoje. W szczytowym momencie spotkanie oglądało ponad milion osób

Newspix / Grzegorz Jędrzejewski / Na zdjęciu: reprezentacja Polski mężczyzn
Newspix / Grzegorz Jędrzejewski / Na zdjęciu: reprezentacja Polski mężczyzn

Średnio około 775 tysięcy kibiców oglądało spotkanie Polski z Holandią w ramach eliminacji do MŚ. W szczytowym momencie ta liczba wzrosła nawet do ponad miliona osób. To jest "pięć minut" koszykówki, które należy w odpowiedni sposób wykorzystać.

W tym artykule dowiesz się o:

Polscy koszykarze pokonali Holendrów 85:76 w Ergo Arenie na zakończenie udanych eliminacji do mistrzostw świata. Od piątku Biało-Czerwoni po pokonaniu Chorwacji są pełnoprawnymi uczestnikami mundialu, na który awansowali po raz pierwszy od 1967 roku.

Dobra dyspozycja reprezentacji Polski w kwalifikacjach do mistrzostw świata sprawiła, że koszykówką zainteresowała się TVP.

Mecz Polski z Holandią transmitowany był nie tylko na antenie TVP Sport, ale też w "Jedynce". Ostatnia tego typu sytuacja miała miejsce kilkanaście lat temu.

ZOBACZ WIDEO: Witold Bańka: Program "Team100" zwiększy szanse Polski na medale olimpijskie

Zobacz także: 50. mecz A.J. Slaughtera w reprezentacji. Koszykarz marzy o grze z Polską na igrzyskach olimpijskich

To znacząco wpłynęło na wyniki oglądalności. Średnio około 775 tysięcy kibiców obserwowało poniedziałkowe spotkanie (601 tys. na TVP1 i 173 tys. na TVP Sport). W szczytowym momencie (20:37) ta liczba wzrosła nawet do ponad miliona osób (894 tys. TVP1 i 286 tys. TVP Sport).

Ciekawostką jest fakt, że studio przed meczem oglądało ponad 1,2 mln osób. Prowadził je Robert El Gendy, a w rolę ekspertów wcielili się koszykarze: Robert Skibniewski, Filip Dylewicz i Krzysztof Szubarga.

Nie da się ukryć, że jest to "pięć minut" koszykówki, które należy w odpowiedni sposób wykorzystać. Prezes Radosław Piesiewicz ma już pewne pomysły, które w najbliższym czasie zamierza przedstawić. Kwestia realizacja będzie zależna od negocjacji umów sponsorskich. Chętnych na współpracę z PZKosz nie brakuje po awansie do MŚ. Pierwszeństwo mają jednak partnerzy, którzy byli z koszykówką w trudnych momentach.

- Sponsorzy pukali już przed meczem z Chorwacją, teraz pewnie zapukają jeszcze mocniej, ale my szanujemy tych partnerów, którzy są z nami od dłuższego czasu. Trzeba działać z rozwagą i długofalowo - mówił nam ostatnio szef PZKosz.

Zobacz także: Koszykarze reprezentacji Polski marzą o grze z USA w MŚ. Aaron Cel: Kobe, skup się

Komentarze (4)
avatar
TonySkull Nowa Sól
27.02.2019
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
To raczej TVP powinien podziękować reprezentatom , i przelać jakiś bonus na konto PZKosz. Za podbicie oglądalności. Osobiście myśle że warto zainwestować w koszykówke . Bo jeśli nasi by odnosil Czytaj całość
avatar
Henryk
26.02.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Koszykówka to jednak piękny sport i nie musi cieszyć tylko "wybrańców" czyli tzw elit. Nadarza się więc okazja aby jej popularność zwiększyć, polska MŁODZIEŻ nie musi być skazana tylko na zajmo Czytaj całość
avatar
kia
26.02.2019
Zgłoś do moderacji
1
4
Odpowiedz
tvp to. tvp tamto. tvp sramto. nie na dnia bez reklamy tvp az sie zy,gac chce. popatrzcie na siebie wielka WP. cala masa fake nusow. debilntch porad i nie aktualnych wiadomosci. a strona glown Czytaj całość
Gabriel G
26.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
No i to jest informacja. Ponad milion osób chciało obejrzeć mecz koszykówki ale kluczowe jest to, że wiekszosc to jednak widzowie jedynki a więc programu powszechnie dostepnego. Co zrobić z tą Czytaj całość