Jak Twarde Pierniki grają przeciw pandemii

Przymusowa przerwa oraz zakończenie sezonu przez koszykarzy Polskiego Cukru Toruń w przypadku klubu Twarde Pierniki sprawiło, że przeszli w stronę organizacji charytatywno-społecznej.

MT
Materiały prasowe

Informacja prasowa

Zaangażowanie w pomoc lokalnej społeczności oraz współpraca i rozwój inicjatyw oddolnych to wielki sukces w trakcie walki z epidemią koronawirusa. Szybka reakcja oraz zdefiniowanie celów pozwoliło na sprawne w działanie w wielu obszarach. O tym, jak się to udało, podczas ósmego Live Chatu Studia 590 porozmawiamy z Prezesem Maciejem Wiśniewskim i specjalistą ds. marketingu Jakubem Konieczką z Polskiego Cukru Toruń.

Polski Cukier Toruń zaangażował się w pięć obszarów: informacji, edukacji prozdrowotnej, zapewnieniu rozrywki, organizacji wolontariatu sąsiedzkiego oraz zapewnieniu dostępów do testów dla lokalnej społeczności.

Już na początku marca podczas najtrudniejszego, pierwszego etapu walki z koronawirusem Polski Cukier Toruń przygotował graficzny „Schemat Skutecznej Defensywy", który powstał z Wydziałem Zdrowia i Polityki Społecznej w Toruniu oraz Powiatową Stacją Sanepidu i zapewniła dostęp do kluczowych w tym okresie wiarygodnych informacji.

Kolejno powstało rozegranie ostatniego spotkania w sezonie z Polpharmą Starogard w „Kółko i krzyżyk" oraz meczu na szczycie Energa Basket Ligi ze Stelmetem Zielona Góra w „Zgadnij kto to?”. Hitem koszykarskiego Twittera okazały się „Pierwsze Oficjalne Mistrzostwa w Państwa i Miasta" z gościnnym udziałem legendy polskiej koszykówki Macieja Zielińskiego, podczas których we wspólnej zabawie wzięło udział 117 uczestników. Pozostałe aktywności wykorzystywały rodzinny tryb home office - pojawiły się wycinanki z możliwością skompletowania własnej drużyny, konkurs na #TwardePisanki oraz kreatywne przepisy kuchenne podsuwane przez głównego partnera, czyli Polski Cukier i jego profil @sekrety słodkiej kuchni.

Gratką dla kolekcjonerów były zbiórki dla Mateusza, Mileny i Franka gdzie pojawiły się absolutne perełki i białe kruki wśród pamiątek związanych z drużyną. O formę fizyczną kibiców zadbał również Dominik Narojczyk, który przygotował pełen zakres ćwiczeń do wykonania w domu.

Kolejnym poważnym krokiem była organizacja Wolontariatu Sąsiedzkiego razem z Wydziałem Zdrowia i Polityki Społecznej w Toruniu. W bezpośrednią pomoc zaangażowali się zawodnicy (którzy pełnili m.in. dyżury telefoniczne) oraz partnerzy klubu, a akcja dotarła szeroko do osób nie związanych ze sportem i koszykówką. Wolontariat zainicjował inicjatywę „Szyjemy maseczki dla Torunia", podczas której grupa 40 krawcowych uszyła przeszło 10 000 maseczek dla pracowników służby zdrowia, służb mundurowych, zawodowych kierowców i pracowników gastronomii. Do tej pory w projekt zaangażowało się 117 wolontariuszy do stałej pomocy 127 podopiecznym oraz przeszło 470 osób do działań interwencyjnych.

Największym wyzwaniem było utworzenie pierwszego w Toruniu MOBILNEGO LABORATORIUM COVID19. To działanie bez precedensu w świecie sportu. Wspólny wysiłek oraz odrobina cierpliwości przełożyły się na realizację pomysłu. Od 2 maja w Toruniu działa ImmQuest Mobilne Labortatorium - Punkt Badań COVID-19. Test immunoenzymatyczny SARS-CoV-2 można wykonać na parkingu przy Arenie Toruń w systemie Drive&Go-Thru, czyli bez wysiadania z samochodu. Dzięki akcji 2+1 co trzeci wykonany test zostanie przekazany dla osób pracujących na "pierwszej linii", które będą przebadane za darmo. Rejestrację na badanie oraz więcej informacji o Mobilnym Laboratorium można znaleźć na stronie www.immquest.pl

Jest to jeden z kilkunastu przykładów zaangażowania partnerów Polskiego Cukru Toruń. Pozostałe projekty opierały się na bezpośredniej pomocy: Krajowa Spółka Cukrowa: m.in. przekazała milion złotych i produkty spożywcze dla pracowników na pierwszej linii oraz cukier, produkty spożywcze marki Polskie Przetwory i słodycze marki Pszczółka dla podopiecznych i wolontariuszy Wolontariatu Sąsiedzkiego. Kancelaria Minkiewicz Urzędowski Sobolewski Torba i Partnerzy Radcowie Prawni jeden z naszych Partnerów, dla wszystkich kibiców i partnerów Polskiego Cukru Toruń w czasach wspólnej walki z epidemią koronawirusa, przygotowała zbiór odpowiedzi na wybrane i najczęściej zadawane pytania. Auto Reve lokalny dealer Renault ozonuje auta służb mundurowych, a współpracujące z klubem restauracje żywią wolontariuszy, pracowników służby zdrowia oraz toruńskiego Sanepidu.

O tym wszystkim posłuchacie podczas ósmego Live Chat Studia 590, na który zapraszamy w piątek 15 maja o godzinie 15:00 na facebookowym profilu Kongresu 590. Gośćmi będą Prezes Maciej Wiśniewski i specjalista ds. marketingu Jakub Konieczka z Polskiego Cukru Toruń.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×