Na wniosek zawodników, GKSS wprowadza dodatkową klasyfikację pod nazwą Szutrowy Puchar Polski. Dla zawodników klasyfikowanych w Szutrowym Pucharze Polski przyjmuje się identyczne kryteria uczestnictwa w zawodach (zgłoszenie, wpisowe, kolejność startu, warunki techniczne samochodów, klasyfikacja i inne) jak dla zawodników zgłoszonych do RPP według Regulaminu Ramowego RPP 2010.
Szutrowy Puchar Polski jest przeznaczony wyłącznie dla zawodników z licencją krajową R1 z wyłączeniem klasy N4/30 oraz klasy Gość i zostanie rozegrany podczas rajdów: Lotos, Warmiński, Warszawski i Kormoran. W klasyfikacji rocznej Pucharu znajdą się kierowcy i piloci którzy ukończyli przynajmniej jedną rundę. Do klasyfikacji rocznej zaliczone będą punkty z "n-1" z rozegranych rund. Nagrody w klasyfikacji rocznej Szutrowego Pucharu Polski zostaną przyznane dla 1,2 i 3 miejsca w klasyfikacji generalnej oraz klasach (zależnie od frekwencji).
Nowości pojawiły się również w regulaminach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W sezonie 2010 samochody grupy R w nie będą podzielone na klasy, a rywalizacja będzie odbywała się tylko i wyłącznie w obrębie grupy R oraz w klasyfikacji generalnej. W klasie N3 w RSMP będą natomiast dopuszczone samochody Opel Astra GSI/GTE 16V, zgodne z utraconą homologacją FIA A/N 54 52, co jest ciekawą propozycją dla wielu zawodników, ścigających się takimi rajdówkami w RPP.
Ostatnią informacją przekazaną przez GKSS jest fakt, iż w sezonie 2010 zostaną rozegrane Mistrzostwa Polski w Rallycross w Dywizji KIA Picanto Cup. KIA Motors Polska Sp. z o.o. udzieli zawodnikom zgłoszonym do Dywizji KIA Picanto Cup w Rallycross rabatów na zakup części w wysokości 45%, a zainteresowani już teraz mogą się zgłaszać do Biura Sportu i Marketingu PZM.