Rajd Cieszyńska Barbórka: Finałowe starcie w RPP

Organizatorzy 36. Rajdu Cieszyńska Barbórka kazali kibicom wyjątkowo długo czekać na listę zgłoszeń finałowej rundy Rajdowego Pucharu Polski. I choć zabrakło na niej większych niespodzianek, to na oesach popularnej Cieszynki z pewnością nie zabraknie emocji. Dostarczą ich przede wszystkim Wojciech Chuchała i Paweł Hankiewicz, walczący o najwyższe trofeum w RPP.

Mateusz Senko
Mateusz Senko

Wojciecha Chuchałę i Pawła Hankiewicza dzielą tylko dwa punkty, więc zwycięzca Cieszyńskiej Barbórki będzie również triumfatorem Rajdowego Pucharu Polski 2010. Aby zwiększyć swoje szanse na tytuł, Chuchała wsiądzie do Citroena C2 VTS, przygotowanego przez stajnię High-Tec. W bliźniaczej rajdówce ponownie zobaczymy Pawła Hankiewicza oraz Przemysława Janika, aktualnie trzeciego w klasyfikacji generalnej RPP i liderującego w A6. Chrapkę na zwycięstwo w tej klasie ma jednak również jej ubiegłoroczny triumfator, Jerzy Tomaszczyk. Cieszyński kierowca miał słabszą pierwszą połowę sezonu, jednak w końcówce zaatakował i na dobrze znanych sobie oesach będzie walczył o kolejny tytuł i wysoką lokatę w "generalce".

W czołówce z pewnością powalczy również Aleks Zawada, który w tym sezonie zasłynął z bezkompromisowego stylu jazdy i już dwukrotnie otwierał na mecie zwycięskiego szampana. Tym razem radomski kierowca zapowiada jeszcze szybszą jazdę, bowiem nie ma wiele do stracenia w punktacji. Wiele, lecz do zyskania ma natomiast Mariusz Nowocień, wicemistrz PPZM w sezonie 2007. Sąsiad Zawady startował w tym sezonie ze zmiennym szczęściem, ale za każdym razem walczył w czołówce. Dzięki wsparciu Polskich Stacji Paliw Huzar Nowocień może kontynuować starty w RPP i zapowiada ostrą walkę podczas finałowej rundy.

Na asfaltach 36. Rajdu Cieszyńska Barbórka rozstrzygnie się również kwestia tytułu mistrzowskiego w klasie Astra, choć liderujący w niej Marek Kwaśnik może być niemal pewien końcowego triumfu. W A7 nic już nie zagrozi pozycji Wojciecha Chuchały, a Radosław Pogan również może być pewny drugiej lokaty, podobnie jak Aleks Zawada najniższego stopnia podium. Grupa N i klasa N3 to z kolei pewny tytuł dla Mateusza Tutaja oraz druga pozycja dla Tomasza Hupało. W N3 trzecia i czwarta lokata przypadły odpowiednio Marcinowi Berlińskiemu i Wiesławowi Ingramowi, a w punktacji grupy N ci dwaj kierowcy zamienili się miejscami.

W stawce RPP zobaczymy 44 zawodników, a najliczniejsza będzie tym razem klasa A6, w której zgłosiło się 9 kierowców. Po sześć aut powalczy w klasach Astra i A7, a w N3 zobaczymy tylko cztery załogi. Zgłosił się w niej między innymi aktualny wicemistrz Polski w klasie N3, Tomasz Sadlik. Pilot Rafała Janczaka po raz drugi w karierze zaliczy start jako kierowca, tym razem N-grupową Hondą Civic Type-R. W roli zawodnika zobaczymy również Wiesława Bąka, który przez cały sezon był głównym mechanikiem, odpowiadającym za Hondę Civic Type-R Wojciecha Chuchały. Bąk, mający na swoim koncie starty w PPZM, wystąpił już w tegorocznym Rajdzie Zamkowym, a na starcie Cieszyńskiej Barbórki zobaczymy go w Oplu Astra.

Do Renault Clio R3 wsiądzie Piotr Ilnicki, tegoroczny Mistrz Polski w klasie N-2000 w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Wyjątkowo licznie obsadzone będą klasy A0 i RWD1, a kibiców z pewnością ucieszy druga ze wspomnianych, w której zobaczymy trzy kultowe Fiaty 126p. W klasie Gość jako pierwszy na trasę wyruszy aktualny Mistrz Polski, Kajetan Kajetanowicz. Jego rywalem będzie Zbigniew Cieślar (Lancer Evo X), ostatnio oglądany na Rajdzie Dolnośląskim, jako pilot Artura Kurnickiego. W klasie Gość zobaczymy również Szymona Kornickiego (tym razem z Przemysławem Mazurem), Jacka Płonkę, Andrzeja Lipskiego i Wojciecha Grondala.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×