Po czterech eliminacjach (Turcja, Portugalia, Belgia, Rosja) seria IRC nabiera rumieńców. Włoch Luca Rosetti po zwycięstwach w tureckiej i portugalskiej eliminacji oraz trzecim miejscu w Belgii zgromadził tyle samo punktów, co Francuz Nicolas Vouilloz, który wprawdzie nie wygrał żadnej eliminacji, ale pojawił się w Rosji i zajął piąte miejsce, co wystarczyło by wykorzystać absencję największego rywala. Kierowca Peugeot Belgium-Luxemburg nie błyszczał tym razem, jednak bardzo wyraźne instrukcje by być na mecie za wszelką cenę i utrzymać przewagę punktową nad kierowcami Fiatów nieco studziły apetyt Wicemistrza IRC 2007. Dodatkowo mały pożar w samochodzie podczas drugiego etapu też zrobił swoje.
- Wnętrze auta zostało nieco zniszczone podczas pożaru, który przydarzył się nam krótko po starcie do ostatniego piątkowego odcinka. Na on-boardzie widać, że mój pilot gasi pożar gaśnicą. Wolałem nie ryzykować i chciałem sprawdzić czy sytuacja zaraz się nie powtórzy i czy ogień nie pojawi się ponownie, tym bardziej, że przez ten incydent mój pilot zgubił się w dyktowaniu, ale najważniejsze, że mogliśmy dalej kontynuować jazdę - opisywał rzadkie zdarzenie w samochodzie Francuz.
Kolega Vouilloza za stajni Kronos Racing Freddy Loix był czwarty, a debiutujący w S2000 Juho Haninnen wygrał rajd jadący także samochodem ze stajni Marca van Dalena. Loix zajmuje trzecią pozycję w punktacji ze stratą dziesięciu punktów do liderów.
W klasyfikacji konstruktorów Peugeoty 207 S2000 zajęły miejsca 1-4-5-6-7 i w łącznej klasyfikacji francuski producent ma przewagę 39 punktów na Fiatem.