Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Kolejny do kolekcji? Zapowiedź Rajdu Korsyki

Trudno nie zgodzić się z poglądem, że WRC jest coraz nudniejsze. Zwłaszcza ostatnio, kiedy zespół Citroena właściwie przejął kontrolę nad rajdami mistrzostw Świata. Podczas Rajdu Korsyki możemy poznać nazwisko tegorocznego mistrza Świata. Spore szanse na tytuł w klasyfikacji producentów ma cały zespół Citroena – może zdobyć dublet pod warunkiem kompletnego sukcesu na francuskich asfaltach.
Paweł Świder
Paweł Świder

Do oficjalnego zakończenia sezonu WRC pozostały nam jeszcze trzy rundy – Rajd Korsyki, Japonii i Wielkiej Brytanii, a więc do zdobycia jest jeszcze 30 punktów do klasyfikacji generalnej. Mimo tego już w niedzielę może się okazać, że nowym-starym mistrzem Świata zostanie Sebastien Loeb, a Citroen Total odbierze koronę w klasyfikacji producentów. Ten właśnie fakt przemawia za tym, że może to być najciekawszy rajd od kilku miesięcy!

Rajd Korsyki przez wiele osób jest porównywany do odbywającego się niedawno Rajdu Katalonii – przebiega po równych asfaltach, jest niewiele cięć i dlatego trzeba mocno walczyć o jak najlepszy tor jazdy. Różnice są jednak znaczne: Katalonia to runda bardzo przypominające wyścig na torze. We Francji kierowcy będą zmagać się z niezliczoną ilością trudnych nawrotów, które mogą sprawić nie lada kłopot w przypadku złego toru "na wejściu".

Rajd składa się z 16 odcinków specjalnych, co jak na mistrzostwa Świata jest wynikiem raczej miernym. Nie zmienia to faktu, że rywalizacja będzie się toczyć do samego końca. Próby sportowe podzielono na trzy dni (piątek, sobota, niedziela). Pierwszego dnia załogi zmierzą się z 6 oesami. Na sobotę zaplanowano kolejne 6 prób. Cztery niedzielne odcinki specjalne zakończą rywalizację w tegorocznym Rajdzie Korsyki.

Faworytami rajdu będą z pewnością kierowcy Citroena. Zarówno Sebastien Loeb, jak i Dani Sordo mają wielka ochotę na powtórzenie wyniku z Katalonii, gdzie zdobyli dublet dla Citroena. Jeśli tak się stanie zespół zostanie nowym mistrzem Świata w klasyfikacji producentów. Z pewnością też nie można skreślać kierowców BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, a więc Mikko Hirvonena oraz Francoisa Duvala. Już na samym początku ten drugi pokazał się z dobrej strony – Duval wygrał odcinek testowy, co wpłynęło wręcz elektryzująco na zespół Citroena. Hirvonen, dla którego druga część sezonu układa się źle liczy, że nareszcie przełamie niemoc i osiągnie przewagę nad głównymi konkurentami.

Kierowca Focusa WRC ma jeszcze teoretyczne szanse na zdobycie tytułu, jednak przy obecnej pozycji Sebastiena Loeba wydają się jeszcze mniejsze... Na szczycie klasyfikacji generalnej może niewiele się zmieniać, jednak na pozycjach 5 i niżej będzie gorąco. Wielkie chęci na 4 punkty do klasyfikacji generalnej ma kilku kierowców: Jari-Matti Latvala z ekipy Stobarta oraz Petter Solberg i Chris Atkinson w Subaru Imprezach. Nie wolno także zapomnieć o starszym bracie byłego mistrza Świata - Henningu Solbergu, czy czarnym koniu tegorocznego cyklu Estończyku Urmo Aavie z prywatnego zespołu Citroena.

Ten rajd będzie próbą powrotu do wysokiej formy także dla naszej załogi Michał Kościuszko/Maciej Szczepaniak, która w Suzuki Swift S1600 będzie zmagała się z rywalami w cyklu Junior WRC. Kościuszko ma nadzieję, że po feralnym Rajdzie Katalonii przyszedł czas, aby wziąć odwet na rywalach i zakończyć rajd na podium. Jest to jak najbardziej do wykonania, jednak naszemu rodzynkowi musi zacząć sprzyjać szczęście. Jeśli po drodze Suzuki się nie rozsypie to możemy w ciemno obstawiać, że Junior będzie na podium.

- Trasa jest ciekawa, trudna technicznie, dość szybka. Nawierzchnia jest nierówna i brudna, a w wielu zacienionych miejscach wilgotna i bardzo śliska. Startujemy jako piąta załoga JWRC i musimy odrabiać poważne straty punktowe, poniesione w wyniku awarii technicznych w Jordanii i Katalonii. Mamy wciąż szanse na podium w mistrzostwach i będziemy o nie walczyć do końca - powiedział po zapoznaniu z trasą Michał Kościuszko.

Po takim przedstawieniu sytuacji chyba nie ma wątpliwości, że Rajd Korsyki będzie bardzo ważny nie tylko ze względu na Loeba i Citroena, ale w ogóle jako Rajd przez wielkie "R".

Harmonogram Rajdu Korsyki 2008:

Piątek
OS1 Acqua Doria 15.92 km. 09:18 godz.
OS2 Portigliolo 16.62 10:11
OS3 Arbellara 27.42 11:09
OS4 Acqua Doria 15.92 14:37
OS5 Portigliolo 16.62 15:30
OS6 Arbellara 27.42 16:28

Sobota
OS7 Carbuccia 21.88 08:48
OS8 Calcatoggio 25.17 10:21
OS9 Appricciani 14.37 11:19
OS10 Carbuccia 21.88 14:02
OS11 Calcatoggio 25.17 15:35
OS12 Appricciani 14.37 16:33

Niedziela
OS13 Agosta 31.81 08:43
OS14 Pietra Rossa 26.32 09:36
OS15 Agosta 31.8 12:14
OS16 Pietra Rossa 26.32 13:07

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (3):
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×