Pierwsze testy przed sezonem 2009 przyniosły odmienione bolidy. Nowe, mniejsze skrzydła mają zmniejszyć siłę docisku, co ma uatrakcyjnić wyścigi. W przyszłym roku powrócą także całkowicie gładkie opony, skończy się więc era rowkowanych, które były w użyciu przez ostatnie 188 wyścigów.
Najszybsi w poniedziałek okazali się kierowcy, którzy walczą o miejsce w zespole Toro Rosso - Japończyk Takuma Sato oraz Szwajcar Sebastien Buemi . Trzeci był testowy kierowca Hondy, Alex Wurz.
Zespół BMW Sauber wysłał na tor dwa bolidy oznaczone symbolem F1.08B, które prowadzili Robert Kubica oraz kierowca testowy, Christian Klien. Obaj zbierali dane, które mają pomóc w przygotowaniach do sezonu 2009. Austriak dodatkowo testował system KERS. Przeprowadzono również testy gładkich opon.
W bolidzie Red Bull Racing zasiadł 5-krotny rajdowy mistrz świata, Francuz Sebastien Loeb. Przejechał 82 okrążenia uzyskując 8. rezultat.
Wyniki 1. dnia testów
M | Kierowca | Kraj | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Takuma Sato | Japonia | Toro Rosso | 1:20,763 | 121 |
2 | Sebastien Buemi | Szwajcaria | Toro Rosso | +0,308 | 117 |
3 | Alex Wurz | Austria | Honda | +0,435 | 77 |
4 | Pedro de la Rosa | Hiszpania | McLaren | +0,654 | 65 |
5 | Gary Paffett | W.Brytania | McLaren | +1,193 | 78 |
6 | Luca Badoer | Włochy | Ferrari | +1,275 | 94 |
7 | Robert Kubica | Polska | BMW Sauber | +1,578 | 56 |
8 | Sebastien Loeb | Francja | Red Bull | +1,740 | 82 |
9 | Nelson Piquet | Brazylia | Renault | +1,797 | 80 |
10 | Christian Klien | Austria | BMW Sauber | +2,120 | 53 |
11 | Nico Hulkenberg | Niemcy | Williams | +2,704 | 116 |
12 | Vitantonio Liuzzi | Włochy | Force India | +3,031 | 86 |
13 | Adrian Sutil | Niemcy | Force India | +3,069 | 88 |
14 | Marc Gene | Hiszpania | Ferrari | +3,414 | 32 |
15 | Bruno Senna | Brazylia | Honda | +3,580 | 39 |
16 | Giedo van der Garde | Holandia | Renault | +4,145 | 32 |
17 | Lucas di Grassi | Brazylia | Honda | +4,749 | 48 |