Finał mistrzostw świata nie pobił rekordu oglądalności mundialu w Telewizji Polskiej. Starcie między Francją i Chorwacją (4:2) oglądało mniej widzów niż pojedynek Polski z Kolumbią (0:3). TVP ma jednak powody do radości, notując w niedzielę (15 lipca) blisko 64 proc. udziału w rynku.
Prezes Telewizji Polskiej, Jacek Kurski, poinformował na swoim Twitterze, że na obu antenach (TVP i TVP Sport) mecz oglądało łącznie 10,923 mln widzów, osiągając w szczytowym momencie wynik 12,602 mln. Dane pomiaru zostały opracowane na podstawie modelu oglądalności rzeczywistej (MOR), czyli wewnętrznego pomiaru telemetrycznego Telewizji Polskiej.
Ostatni tweet o prawdziwej oglądalności Mundialu 2018.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 15 lipca 2018
15.07 g. 17, finał MŚ: Francja-Chorwacja, obie anteny łącznie śr. 10,923 mln; pik 12,602 mln w ost. min. TVP1 śr 9,516 mln; pik 11,107 mln. TVP Sport śr 1,406 mln, pik 1,499 mln. Dziękuję widzom TVP, że znów jesteśmy razem. pic.twitter.com/kOrZRIa5JE
Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, w oparciu o dane firmy Nielsen Audience Measurement, pojedynek o złoty medal śledziło 8,42 mln osób, czyli o blisko 2,5 mln mniej, niż podał szef Telewizji Publicznej. Wynik ten daje łącznie TVP i TVP Sport 63,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy dane pomiaru oglądalności są tak rozbieżne. Według Nielsena, rekordową liczbą widzów cieszył się "mecz o wszystko" Polski z Kolumbią z wynikiem 13,64 mln. Jacek Kurski na swoich kanałach społecznościowych poinformował, że mecz na obu antenach śledziło łącznie 16,8 mln "rozczarowanych" kibiców.
ZOBACZ WIDEO Mundial 2018. Ernest Ivanda: To my jesteśmy małym, dumnym krajem który zawładnął sercami kibiców!
Na jednej ze stron zamieszczono dzisiaj informację ze zdaniem: "Efektem tych działań ma być większa ściągalność abonamentu. Obecnie płaci go 7-10"Pan wykresik" (roponuje Aga) nie wykorzystuje swojej wiedzy o procentach i milionach oglądających TVP. Zależy mu na widzach a nie na złotówkach. I dobrze niech się cieszy, że ktoś go ogląda ;) Czytaj całość