Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

TVP poszła na całość. Chce zarobić krocie

Telewizja Polska szacuje, że najbliższy mundial dotrze do ponad 30 mln widzów. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, TVP będzie sprzedawać reklamy w rekordowych cenach. Te zwalają z nóg.

Dawid Franek
Dawid Franek
TVP Getty Images / TVP
W tym roku wyjątkowo mundial odbędzie się w okresie jesienno-zimowym od 18 listopada do 21 grudnia. Mecze rozgrywane będą o godz. 14.00, 16.00, 18.00 i 20.00 polskiego czasu, a transmisje będzie można śledzić w Telewizji Polskiej. Wszystkie spotkania będą transmitowane w TVP Sport, a w TVP 1 oraz TVP 2 będą pokazywane mecze na zmianę.

TVP liczy, że mundial dotrze do ponad 30 mln osób. Na poprzednich mistrzostwach świata przed telewizorami zasiadło łącznie 30,7 mln osób.

W tym roku rekordowe będą ceny reklam. Jak wylicza portal wirtualnemedia.pl, w przypadku meczów Polaków w fazie grupowej ceny półminutowych reklam mają wynosić w TVP1 od 230 tys. zł do 591 tys. zł.

ZOBACZ WIDEO: "Z Pierwszej Piłki". To będzie najgłośniejszy transfer tego lata w Polsce. "Potencjał na bombę"

Kwota, którą trzeba zapłacić, zależy od rywala, z którym mierzą się Polacy. Stąd 591 tys. zł kosztuje reklama podczas meczu naszych piłkarzy z Argentyną, biorąc pod uwagę program pierwszy. W TVP Sport cena wynosi 18,1 tys. zł.

TVP ustaliła także specjalną cenę za mecz finałowy. Jeśli zagraliby w nim Polacy, to 30-sekundowy spot będzie kosztować w TVP1 773,6 tys. zł, a w TVP Sport 104,1 tys. zł, co daje kwotę 877,7 tys. zł.

Publiczny nadawca postanowił także wprowadzić nowość, czyli sponsoring multiscreen. Ma on polegać na emisji billboardów sponsorskich zarówno w telewizji, jak i online (mecze będzie można także oglądać na tvpsport.pl i aplikacji TVP Sport).

Sprzedaż oferty reklamowej TVP na mundial dla oficjalnych sponsorów FIFA odbywa się w dniach 30 czerwca - 10 lipca. Później zostanie otwarta sprzedaż dla wszystkich klientów.

Czytaj także:
Nowe informacje ws. Kucharskiego i Lewandowskiego. Były agent piłkarza odpowiedział na akt oskarżenia

Polub Piłkę Nożną na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (3)
  • Krzysztof Wrocławski Zgłoś komentarz
    To oczywiste, że reklamy będą głównie spółek z udziałem skarbu państwa. Nowogrodzka wyda rozkaz , Obajtek i jemu podobni wyskoczą z mamony, i Kurski będzie się cieszył i chwalił.
    Czytaj całość
    Tak to działa. Nikt normalny ( wolny rynek) nie będzie płcił 600 tysi za pół minuty reklamy.
    • jozmu Zgłoś komentarz
      Kupię urządzenie blokujące reklamy w reklamowcach bo telewizorów to nie uwidzisz,
      • Legionowiak vel Husarzyk Zgłoś komentarz
        Jakoś przeżyje się oglądanie Mundialu 2022 w TVP, choć wolałbym go obejrzeć, np. w Polsacie
        Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
        ×