Uruchomienie systemu, który ma być innowacyjny w skali polskiej piłki, planowane jest latem przyszłego roku, tak by kibice mogli skorzystać z nowych rozwiązań w sezonie 2012/2013.
Zmiany będą dotyczyły m.in. systemu sprzedaży, a ich celem jest ułatwienie i przyśpieszenie szeroko rozumianej obsługi kibiców. W praktyce oznacza to m.in. elektroniczne karty kibica połączone z funkcją płatniczą, sprawniejsze wejście na stadion, łatwiejszy zakup karnetów, biletów i gadżetów klubowych, spersonalizowane konto kibica w nowym serwisie internetowym, uruchomienie klubowego centrum kontaktów oraz wiele innych udogodnień. Ponadto, efektem przejścia na elektroniczny system obsługi będzie także wzrost bezpieczeństwa na stadionie. Skanery odczytujące karty kibica w połączeniu z monitoringiem znacznie utrudnią różnego rodzaju nadużycia. Planowane zmiany będą możliwe dzięki wdrożeniu systemu CRM (Customer Relations Management).
- W polskim środowisku sportowym systemy CRM nie są jeszcze powszechne, ale wiodące kluby europejskie często wykorzystują to narzędzie. Zależy nam na korzystaniu z jak najlepszych wzorców, dlatego w ramach projektu przewidujemy także odwiedziny w klubach zagranicznych, aby przyjrzeć się tamtejszym rozwiązaniom - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu RTS Widzew Łódź. - Projekt, który rozpoczynamy to dla nas ważne przedsięwzięcie, dlatego tym bardziej cieszymy się, że został pozytywnie zaopiniowany i zdobył dotację unijną - dodaje Marcin Animucki.
Projekt pt. "Nowoczesny klub sportowy – wdrożenie nowoczesnych technologii mobilnych i informatycznych kluczem do podniesienia innowacyjności RTS Widzew Łódź SA" otrzymał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, IV oś priorytetowa Społeczeństwo informacyjne, działanie IV.3 E-technologie dla przedsiębiorstw.